Roaming, SMS-y premium, mikropłatności - jak korzystają z nich Polacy?

Z SMS-ów premium korzysta 5,9 proc. Polaków mających telefon komórkowy, a z mikropłatności - 2,1 proc. Natomiast roaming wykorzystuje prawie 60 proc. użytkowników wyjeżdżających za granicę w obrębie Unii Europejskiej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Badanie przeprowadzone przez PBS DGA i CBM Indicator pokazuje, że co czwarty użytkownik telefonii komórkowej korzystający z SMS-ów premium robi to przynajmniej raz w tygodniu, a ponad połowa - co najmniej raz na kwartał.

grafika

Ponad połowa tych użytkowników wysyła SMS-y w konkursach, a prawie 45 proc. bierze w ten sposób udział w akcja charytatywnych. Za muzykę albo gry płaci SMS-ami po ponad 15 proc. osób z tej grupy.

grafika

Połowa użytkowników SMS-ów premium jest co najmniej raczej zadowolona z ich cen. Z kolei wystąpienie problemów z tymi usługami deklaruje co dziewiąty ich użytkownik, a co trzynasty twierdzi, że zareklamował je u operatora lub dostawcy.  

grafika

Z kolei wśród 2,1 proc. użytkowników telefonii komórkowej, którzy korzystają z mikropłatności, ponad 60 proc. płaci w ten sposób za dostęp do stron internetowych.

grafika

Mniej niż połowa użytkowników mikropłatności korzysta z nich przynajmniej raz w miesiącu. Problemy z nimi związane deklaruje tylko 2,9 proc. tych osób.

grafika

Aż 82,5 proc. wszystkich użytkowników telefonii komórkowej nie wyjechała w ciągu ostatniego roku do innych krajów Unii Europejskiej. Spośród 17,5 proc., którzy wyjeżdżali, z roamingu skorzystało 59,8 proc.

grafika

W ramach roamingu Polacy częściej wykonują połączenia i wysyłali SMS-y niż je odbierają.

grafika

Zastępowanie połączeń SMS-ami to najczęściej stosowana metoda ograniczenia kosztów roamingu.

grafika

Reklamację na wysokość rachunku za roaming złożyło kiedykolwiek tylko 2,4 proc. jego użytkowników. Mniej więcej tyle samo - po prawie 50 proc. - osób korzystających z roamingu potrafi i nie potrafi zmienić w telefonieoperatora tej usługi. 

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 22 listopada do 2 grudnia br. Sondaże - w formie bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych twarzą w twarz - zrealizowano w całym kraju na grupie 1,6 tys. osób w wieku minimum 15 lat reprezentatywnej pod względem miejsca zamieszkania. 1356 z nich zadeklarowało korzystanie z telefonii komórkowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele