Marketerzy o współpracy z Robertem Lewandowskim: doskonały ambasador, nie przyćmiewa marki

Robert Lewandowski jako ambasador marki spisuje się bezbłędnie. Jest silną, autentyczną osobowością, dzięki czemu konsumenci chętnie sięgają po reklamowane jego twarzą produkty - oceniają dla portalu Wirtualnemedia.pl przedstawicielki marek head&shoulders i Huawei, które firmuje polski piłkarz.

Justyna Dąbrowska
Justyna Dąbrowska
Udostępnij artykuł:

Według najnowszych badań Havas Sports&Entertainment Robert Lewandowski jest najlepiej rozpoznawalnym polskim piłkarzem - kojarzy go 90 proc. respondentów. Koreluje to z sympatią do sportowca - lubi go 44 proc. badanych. Nic dziwnego, że reklamodawcy chętnie sięgają po wizerunek "Lewego" w swoich kampaniach reklamowych. Jak szacują eksperci marketingu sportowego dla portalu Wirtualnemedia.pl, Lewandowski rozpoczyna negocjacje za udział w pojedynczej kampanii od miliona złotych.

Jak najpopularniejszy obecnie polski piłkarz radzi sobie jako ambasador marek?

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/projekt-lewy-sport-tvp-pl-platforma-o-robercie-lewandowskim ##

head&shoulders: Lewandowski odmłodził markę

- Z pewnością możemy potwierdzić, że kampania z Lewandowskimi wpływa na wzrost sprzedaży naszego produktu - mówi o skuteczności współpracy Agata Przybyła, brand manager hair care Procter&Gamble Polska na region Europy Centralnej, odpowiedzialna za markę head&shoulders.

Lewandowski rozpoczął współpracę ambasadorską z firmą wiosną 2016 roku. Szampony head&shoulders promuje z żoną Anną nie tylko w Polsce, ale i na kilku rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

- Kolejne kampanie z Anią i Robertem przynoszą nam znakomite wyniki - twierdzi Agata Przybyła. - Z Robertem zaczęliśmy współpracę przy okazji Euro 2016. Od tego czasu temat piłki nożnej, przygotowywania się do ważnych zawodów, w czym nasz produkt ma dodawać pewności siebie, bardzo się sprawdza w naszej komunikacji. Head&Shoulders potrzebował odmłodzenia grupy docelowej, co udało nam się osiągnąć dzięki kampanii z Robertem - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Przybyła.

W kwietniu tego roku ruszyła kolejna międzynarodowa kampania head&shoulders Men Ultra z węglem, w której bierze udział Lewandowski. Piłkarz i jego żona zostali także twarzami nowej linii Supreme Repair dla kobiet i mężczyzn. Kolejne projekty z udziałem małżeństwa sportowców to zdaniem Magdaleny Sobieraj, local lelivery hair Care ABM, Central Europe w Procter& Gamble Polska, to wypadkowa ich wizerunku oraz zaangażowania we współpracę.

- Myślę, że to wyjątkowa i kultowa w Polsce para, a właściwie team sportowy. Każdy kolejny rok współpracy pozwala nam lepiej się rozumieć i osiągać wspólnie coraz lepsze rezultaty - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Sobieraj. - Lewandowscy podczas współpracy są zawsze profesjonalni, zawsze na czas, przygotowani, są otwarci na różne propozycje - dodaje Agata Przybyła.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wartosc-sponsoringu-sportowego-w-2017-roku ##

Huawei: Robert idealnie wpasowuje się w hasło "Make it possible"

Od kilku lat Robert Lewandowski jest także międzynarodowym ambasadorem technologicznej marki Huawei. Piłkarz występuje w reklamach flagowych produktów chińskiego producenta - ostatnio promuje smartfona P20 Pro, razem z modelką i aktorką Gal Gadot. Z kolei w kampanii Huawei Mate 10 #TheUltimate wciela się w blogera technologicznego. W dniu startu mundialu ruszyła akcja pokazująca Lewandowskiego z bardziej osobistej strony. W serii filmów "Fani od zawsze" o piłkarzu opowiadają jego przyjaciele - Marek, Robert i Marcin.

- Zdarzają się ambasadorzy, którzy swoim wizerunkiem przesłaniają wręcz markę. W przypadku naszej współpracy z Robertem Lewandowskim nie ma o tym mowy - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Dorota Haller, dyrektor ds. marketingu, komunikacji i digital Huawei Polska. Zdaniem szefowej marketingu Huawei, Lewandowski idealnie wpasowuje się w hasło przewodnie marki dzięki stojącej za nim, autentycznej historii.

- Badamy postrzeganie marki oraz odbiór Roberta. Z badań jasno wynika, że jest on silnym ambasadorem mocnej marki i nie przyćmiewa Huawei. Współpraca ta jest spójna z claimem brandu "Make it possible". Robert Lewandowski jest esencją tego hasła - chłopak z trudnym dzieciństwem, którego kariera nie zawsze była usłana różami, do swojego sukcesu doszedł ciężką pracą i wiarą. He made it possible - ocenia Dorota Haller.

W związku z mundialem, Huawei przygotował także dodatkową aktywację z udziałem swojego ambasadora.

- Uruchamiamy promocję, w której fani mają szansę wygrać wyjazd na mecz i spotkanie z Robertem Lewandowskim. Wystarczy, że kupią Huawei P20 lub P20 Pro, zarejestrują zakup i zrobią zdjęcie nowym telefonem, w którym pokażą, jak kibicują biało – czerwonym. Nie jesteśmy oficjalnym partnerem FIFA ani sponsorem mistrzostw, zatem nasza komunikacja nie jest o tej imprezie, ale w naturalny sposób nawiązuje do sportowych emocji i postaci naszego ambasadora - tłumaczy Dorota Haller.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kontuzja-kamila-glika-w-sensie-marketingowym-stal-sie-produktem-bezpieczniejszym ##

Robert Lewandowski jako marka osobista

Lewandowski oprócz opisanych wyżej kontraktów reklamuje jako globalny ambasador polską markę Oshee (obejmującą m.in. napoje izotoniczne i funkcjonalne oraz produkty witaminowe). Wcześniej przez osiem lat współpracował z Coca-Colą.

Współprace reklamowe nawiązuje również w ramach kontraktu z Bayernem Monachium (promuje sponsorów klubu - Nike czy Goodyear). Z kolei w ramach gry dla reprezentacji Polski Lewandowski występuje z drużyną w kampaniach sponsorów - Vistuli czy Lotosu.

Polski piłkarz w ostatnich tygodniach zatrudnił agencję Lagardère Sports, która odpowiada za komercyjne wykorzystanie jego wizerunku na arenie międzynarodowej. W Polsce zaś strategią reklamowo-marketingowej aktywności Lewandowskiego (a także jego żony Anny) i zajmują się dedykowana agencja Stor9 oraz dom mediowy RL Media.

Gdzie obejrzeć mundial?

14 czerwca 2018 roku wystartowały mistrzostwa świata w piłce nożnej, które tym razem odbywają się w Rosji. Wszystkie mecze transmituje Telewizja Polska. Rozgrywki można oglądać także na dedykowanych kanałach w ofercie TVP i Canal+ w jakości 4K. Polacy w fazie grupowej zmierzą się z Senegalem, Kolumbią i Japonią.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu