„Rolling Stone” ukazuje się na rynku od 1967 r. Publikuje materiały związane z muzyką i kulturą. Od kilku lat magazyn pogłębiał się w kryzysie spowodowanym słabnącą sprzedażą tytułu, odpływem reklamodawców i niedostateczną obecnością w segmencie cyfrowym.
We wrześniu ub.r. „Rolling Stone” został wystawiony na sprzedaż przez spółkę Wenner Media należącą do rodziny Wennerów – założycieli tytułu. Nabywcą magazynu została pod koniec ub.r. firma Penske Media, wydawca m.in. „Variety” i Deadline.
Teraz nowy wydawca magazynu zdecydował o zmniejszeniu częstotliwości jego wydawania. Zamiast co 2 tygodnie od lipca br. „Rolling Stone” będzie pojawiał się w sprzedaży jako miesięcznik. Penske Media zapowiada, że w porównaniu z dwutygodnikiem każdy nowy numer będzie miał większą objętość oraz bardziej atrakcyjną zawartość. Wzrośnie jednak jego cena – zamiast 5,99 czytelnicy będą musieli zapłacić 9,99 dol. za egzemplarz. Z kolei koszt rocznej prenumeraty wyniesie 59,99 dol., czyli o 10 dol. więcej niż w wypadku dwutygodnika.

Decyzja wydawcy o zmniejszeniu częstotliwości wydawania „Rolling Stone” ma być spowodowana chęcią wprowadzenia oszczędności oraz zmianą strategii – Penske Media ma zamiar wykorzystywać znaną markę magazynu przede wszystkim do organizowania pod jego szyldem rozmaitych wydarzeń lifestylowych oraz muzycznych.











