W komunikacie podano, że decyzja o zawieszeniu udziału firm i twórców z Rosji i Białorusi została podjęta przez zarząd słoweńskiej Izby Reklamy, która organizuje Golden Drum, i kierownictwo festiwalu „w odpowiedzi na nieuzasadnioną i nielegalną inwazję Rosji na Ukrainę, poważne pogwałcenie prawa międzynarodowego oraz z powodu wsparcia tych działań przez Białoruś”.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rosja-wydatki-na-wojna-ukraina-w-dwa-tygodnie-stracila-ponad-15-mld-dolarow,7170019834026113a ##
- Ta decyzja nie została podjęta łatwo. Nie wolno nam ignorować tych, którzy cierpią z powodu tej wojny. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że wielu rosyjskich i białoruskich profesjonalistów z branży kreatywnej i komunikacyjnej sprzeciwia się działaniom swoich władz - komentuje Mojca Briščik, prezes Golden Drum i szefowa słoweńskiej Izby Reklamy

- Tym samym zdecydowanie potępiamy agencje, media lub inne podmioty, które są zaangażowane w niewybaczalne działania rosyjskiego rządu. Nasza branża stanowi tylko mały fragment większego obrazu, ale chcemy jednoczyć się w naszych działaniach przeciwko wojnie - dodaje.
Podkreślono, że słoweńska Izba Reklamy jest promotorem pokoju, dialogu i wolności słowa oraz potępia wszelkiego rodzaju konflikty zbrojne.
- Stanowczo potępiamy rosyjską inwazję na Ukrainę. Opowiadamy się za pokojem, demokracją i równością, sprzeciwiamy się wszelkim aktom agresji. Jako izba trzech interesariuszy - agencji, reklamodawców i mediów - zobowiązana do przestrzegania zasad pokojowej współpracy, mamy obowiązek wobec naszych członków i społeczności reklamowej publicznie potępiać działania Rosji, które naruszają prawo międzynarodowe. Nasza decyzja wynika z przekonania, że prawa człowieka muszą być zawsze przestrzegane - wyjaśnia Urban Korenjak, prezes słoweńskiej Izby Reklamy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/havas-group-rosja-zostaje-zawieszenie-tylko-nowych-inwestycji,7170020075804289a ##
Kilka dni temu organizatorzy festiwalu reklamowego Cannes Lions zdecydowali, że w związku z inwazją Rosji na Ukrainę rosyjskie agencje reklamowe zostają wykluczone z jego tegorocznej edycji, Za to agencje reklamowe z Ukrainy zostaną zwolnione z opłat.
Festiwal Golden Drum odbywa się od prawie 30 lat w październiku, w 2020 roku został odwołany z powodu epidemii. Biorą w nim udział głównie agencje ze środkowej, wschodniej i południowej Europy.











