Rosja walczy z telewizyjnym bojkotem. 15 nowych kanałów do końca roku

W Rosji jesienią 2022 roku może pojawić się około 15 nowych kanałów telewizyjnych. Krajowi nadawcy zamierzają w ten sposób załatać dziurę, która powstała po wycofywaniu się wielu zachodnich firm medialnych z rosyjskiego rynku po inwazji na Ukrainę.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Po najeździe Rosji na Ukrainę i wybuchu brutalnej wojny w tym kraju wiele zachodnich koncernów medialnych postanowiło wycofać się z rosyjskiego rynku. Tak zrobił m.in. Disney, który zablokował dostęp Rosjan do kanału Disney Channel. Podobnie postąpił koncern Discovery likwidując Discovery Channel, Discovery Science, HGTV, Animal Planet, TLC i Eurosport. Paramount poszedł tym samym tropem, wycofując Paramount Channel, Paramount Comedy, Nickelodeon, Nickelodeon HD, NickToons, Nick Jr. i pakiet kanałów MTV.

Lek na bojkot

W tej sytuacji rosyjska branża telewizyjna postanowiła się bronić. Na razie dotyczy to tylko oferty kierowanej do dzieci. Rosyjska firma Red Media uruchomiła kanał SuperGeroj, a Trikolor wprowadził na rynek kanał TipTop.

To jednak nie wszystko. Podczas niedawnej konferencji TeleMultiMedia Forum 2022, zorganizowanej w Moskwie Grigorij Kuzin, szef platformy dystrybucyjnej Medialogistika zapowiedział, rosyjscy nadawcy szykują się do uruchomienia kolejnych, nowych kanałów telewizyjnych, które miałyby wypełnić luki powstałe w związku z bojkotem zachodnich gigantów medialnych.

Według doniesień Medialogistika jest obecnie w trakcie negocjacji na temat dystrybucji ok. 15 nowych, rosyjskich kanałów telewizyjnych, które miałyby znaleźć się w ofercie we wrześniu 2022 r.

Na razie nie wiadomo, jaką tematyką będą zajmować się planowane kanały, ani jaka będzie ich jakość. Według dość oględnych doniesień rosyjscy nadawcy zamierzają zagospodarować rozmaite nisze, które mogłyby zainteresować rosyjskich widzów.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa