Rosną wydatki na influencer marketing. W tym roku przekroczą magiczny próg

W tym roku wydatki na influencer marketing w Stanach Zjednoczonych przekroczą 10 miliardów – wynika z prognozy firmy Emarketer. To o rok wcześniej, niż wynikało z jej wcześniejszych predykcji.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Rosną wydatki na influencer marketing. W tym roku przekroczą magiczny próg
fot. Shutterstock.com

W nowej prognozei Emarketer wydatki na influencer marketing wzrosły w 2024 roku o 23,7 proc. do 9,15 mld dolarów. W tym roku na rynek trafi kolejne 1,37 mld dolarów, co zwiększy wydatki do 10,52 mld dolarów. W roku 2026 na influencer marketing ma zostać wydane w USA 12,17 mld dolarów.

Prognozy Emarketer mówią o spowolnieniu wzrostu wydatków do 15 proc. w 2025 r. ze względu na dojrzałość rynku, zamieszanie związane z sytuacją TikToka w USA i niepewnością gospodarczą.

– Influencer marketing dojrzewa i dywersyfikuje się. Czasy boomu wzrostu wydatków na treści sponsorowane w mediach społecznościowych w dużej mierze minęły, ale marki kierują więcej swoich budżetów influencerów na płatne reklamy społecznościowe i kanały poza społecznościowe, od telewizji po cyfrowe reklamy zewnętrzne i podcasty – komentuje Jasmine Enberg, wiceprezes i główny analityk w Emarketer.

Emarketer definiuje wydatki na influencer marketing jako przychody generowane przez twórców z siedzibą w USA z płatności dokonywanych przez marki w celu promocji produktów w mediach społecznościowych i na platformach wideo (np. social media, YouTube, Twitch). Nie obejmuje ona płatnych mediów i kanałów innych niż społecznościowe. W prognozowanym modelu TikTok pozostanie w USA w 2025 r. i później.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"