W nowej prognozei Emarketer wydatki na influencer marketing wzrosły w 2024 roku o 23,7 proc. do 9,15 mld dolarów. W tym roku na rynek trafi kolejne 1,37 mld dolarów, co zwiększy wydatki do 10,52 mld dolarów. W roku 2026 na influencer marketing ma zostać wydane w USA 12,17 mld dolarów.
Prognozy Emarketer mówią o spowolnieniu wzrostu wydatków do 15 proc. w 2025 r. ze względu na dojrzałość rynku, zamieszanie związane z sytuacją TikToka w USA i niepewnością gospodarczą.
– Influencer marketing dojrzewa i dywersyfikuje się. Czasy boomu wzrostu wydatków na treści sponsorowane w mediach społecznościowych w dużej mierze minęły, ale marki kierują więcej swoich budżetów influencerów na płatne reklamy społecznościowe i kanały poza społecznościowe, od telewizji po cyfrowe reklamy zewnętrzne i podcasty – komentuje Jasmine Enberg, wiceprezes i główny analityk w Emarketer.

Emarketer definiuje wydatki na influencer marketing jako przychody generowane przez twórców z siedzibą w USA z płatności dokonywanych przez marki w celu promocji produktów w mediach społecznościowych i na platformach wideo (np. social media, YouTube, Twitch). Nie obejmuje ona płatnych mediów i kanałów innych niż społecznościowe. W prognozowanym modelu TikTok pozostanie w USA w 2025 r. i później.











