Rośnie popularność i zasięg usługi MasterCard Płać kartą i wypłacaj

Warszawa, 8 grudnia 2014 r. – 53 tysiące punktów handlowo-usługowych oferujących usługę i ok. 1,15 miliona transakcji na łączną sumę ponad 126 milionów złotych w II kwartale b.r.[1] – nigdy jeszcze wypłacanie pieniędzy z kasy podczas zakupów w sklepie, hipermarkecie, czy na stacji benzynowej, nie było tak popularne. MasterCard ruszył właśnie z drugą odsłoną kampanii promującej usługę Płać kartą i wypłacaj. Kampania, obejmująca prasę, internet i outdoor, potrwa do końca roku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Płać kartą i wypłacaj to usługa umożliwiająca wypłatę gotówki (do 300 PLN) z kasy punktu handlowo-usługowego podczas płatności za zakupy kartą. W prosty i wygodny sposób ułatwia konsumentom dostęp do niewielkich kwot, przydatnych przy drobnych płatnościach tam, gdzie nie ma możliwości zapłacenia kartą. Skorzystać mogą z niej użytkownicy niemal wszystkich kart debetowych oraz części kart kredytowych. Każda transakcja wypłaty gotówki w sklepowej kasie jest dla bezpieczeństwa potwierdzana kodem PIN. Obecnie konsumenci mogą korzystać z tej wygodnej usługi m.in. na wszystkich stacjach własnych Orlen i Bliska[2], w delikatesach Alma, supermarketach i hipermarketach Carrefour, sieci sklepów Freshmarket, Żabka, Krakowski Kredens, Małpka Express czy sklepach branży RTV/AGD Media Markt i Saturn.

Jak pokazuje raport przygotowany przez Narodowy Bank Polski, możliwość wypłaty gotówki z kasy, czyli tzw. cashback, pod koniec czerwca 2014 r. oferowało na naszym rynku ok. 53 tys. punktów handlowo-usługowych. W II kwartale bieżącego roku dokonano ponad 1,15 miliona tego typu transakcji, co oznacza wzrost o ponad 31% w stosunku do I kwartału 2014. O ponad 29% wzrosła również wartość transakcji, która łącznie wyniosła ponad 126 milionów złotych.

Podczas pierwszej części kampanii edukacyjnej usługi Płać kartą i wypłacaj mówiliśmy, że dzięki odpowiedniej komunikacji i promocji, może stać się ona o wiele bardziej popularna wśród polskich konsumentów. Skupialiśmy się wówczas przede wszystkim na budowaniu świadomości tej usługi wśród użytkowników kart płatniczych” – mówi Luiza Derek, Dyrektor Marketingu w polskim oddziale MasterCard Europe. – „Liczymy na to, że kolejna, jesienna odsłona kampanii usługi Płać kartą i wypłacaj może jeszcze bardziej przyspieszyć jej rozwój, między innymi dzięki zwiększaniu świadomości konsumentów, w których placówkach można z niej korzystać.

Badanie, które w zeszłym roku przeprowadziła firma TNS Polska na zlecenie MasterCard, wykazało, że konsumenci, wśród przyczyn niekorzystania z tej usługi, wymieniali nie tylko małą wiedzę na jej temat, ale również ograniczoną liczbę miejsc, w których jest ona dostępna. „Teraz punktów handlowo-usługowych, w których można skorzystać z Płać kartą i wypłacaj, jest znacznie więcej i ich liczba systematycznie rośnie” – podkreśla Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. – „Wychodząc konsumentom naprzeciw, chcemy pokazać, że cashback jest szczególnie przydatny tam, gdzie sieć bankomatowa nie jest zbyt mocno rozwinięta. Wierzymy, że większa dostępność usługi Płać kartą i wypłacaj zachęci Polaków do częstszego korzystania z kart płatniczych ” – dodaje Bartosz Ciołkowski.

Promując usługę w drugiej połowie 2014 roku, MasterCard realizował akcje marketingowe z punktami handlowo-usługowymi, informujące o dostępności usługi Płać kartą i wypłacaj. Jesienna odsłona kampanii kładzie nacisk na informowanie klientów, w których placówkach handlowo-usługowych można z niej korzystać. „Będziemy kontynuować współpracę z naszymi partnerami, aby o naszej usłudze mogło usłyszeć jeszcze więcej konsumentów” – dodaje Bartosz Ciołkowski.

[1] Narodowy Bank Polski, Informacja o kartach płatniczych – II kwartał 2014

[2] Lista punktów PKN Orlen oraz Bliska, w których dostępna jest usługa „Płać kartą i wypłacaj” znajduje się na: www.mastercard.pl/lista_stacji

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"