60 procent amerykańskich konsumentów zdaje sobie obecnie sprawęz istnienia formatu Blu-ray - informuje serwis TVPredictions.com,powołując się na badanie firmy Interpret.
Biorąc pod uwagę, że badanie, w którym udział wzięli Amerykaniew wieku od 18 do 54 lat, zostało przeprowadzone w połowie styczniabieżącego roku, czyli jeszcze przed ostatecznym zwycięstwem Blu-rayw tzw. "wojnie formatów", można sądzić, że teraz świadomość jestjeszcze większa.
Po rezygnacji Toshiby z konkurencyjnego dla Blu-ray formatu HDDVD, wytwórnie filmowe i producenci sprzętu elektronicznego wzmoglipromocję Blu-ray, a sklepy coraz więcej miejsca na swoich półkachprzeznaczają na urządzenia obsługujące zwycięski format.
W badaniu firmy Interpret, najwyższy wskaźnik świadomości natemat Blu-ray odnotowano w przypadku mężczyzn w wieku od 18 do 34lat, gdzie wyniósł on 76 procent.

Gorzej wygląda sytuacja w innych krajach na świecie. Przykładowow Wielkiej Brytanii wiedzę na temat Blu-ray ma 56 procent, wNiemczech 49 procent, w Japonii 45 procent, a we Francji zaledwie30 procent konsumentów.
źródło: TVPredictions.com











