Rośnie świadomość sponsorów sportu. Na czele Biedronka, Adidas i Orange

Polacy coraz lepiej rozpoznają sponsorów sportu, a także coraz częściej ich zauważają oglądając osobiście wydarzenie sportowe. Za najaktywniejszych sponsorów sportu uważane są marki Biedronka, Adidas i Orange - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

km
km
Udostępnij artykuł:

Badanie podsumowujące 2013 rok w sporcie i kulturze w kontekście sponsoringowym wykazało, że rośnie świadomość sponsoringu wśród Polaków, a sponsorzy coraz częściej trafiają ze swoją komunikacją do odpowiednich grup odbiorców.

Dzięki temu, w porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania, Polacy coraz częściej właściwie kojarzą sponsorów poszczególnych dyscyplin i wydarzeń sportowych.

grafika

W przypadku zimowych dyscyplin sportowych - oprócz skoków i biegów narciarskich - żadna nie uzyskała zainteresowania wyższego niż 10% wśród osób trochę lub bardzo interesujących się sportem. W związku z tym dostrzegalność sponsorów tych dyscyplin też jest marginalna.

Najbardziej aktywnymi sponsorami sportu zdaniem respondentów są marki Biedronka, Adidas i Orange. Porównując wyniki z 4 ostatnich lat, największy skok znajomości (wskazania spontaniczne) odnotowała Biedronka (+15 pkt. proc.), a także T-Mobile (+8 pkt. proc.) oraz Coca-Cola (+7 pkt. proc.).

grafika

85% badanych, czyli podobny odsetek co w roku ubiegłym, ma stosunek pozytywny lub neutralny do marek, które angażują się w działania sponsoringowe. Niemal co trzeci badany (29%) zadeklarował, że jego stosunek do firmy, która jest sponsorem, zmienia się na korzyść.

Ponadto świadomość, że dana marka angażuje się w sponsoring, pozytywnie wpływa na chęć zakupu produktów tej właśnie firmy na poziomie deklaratywnym. Co piąta osoba chętniej kupowałaby produkty i usługi firmy, którą zna jako sponsora sportu lub kultury.

Badanie "Sponsoring Monitor 2013/2014" zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1815 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie. Realizacja badania odbyła się w 3 falach w dniach 6–19 maja 2013 r. (N=601), 16–27 września 2013 r. (N=603) oraz 5–21 grudnia 2013 r. (N=611).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów