Rossmann, Lidl i Biedronka najpopularniejszymi markami detalicznymi

Rossmann, Lidl i Biedronka to najbardziej popularne wśród konsumentów sieci detaliczne w Polsce - wynika z najnowszego badania Top10 Retail Brands 2023 zrealizowanego przez agencję badawczą Inquiry.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Rossmann, Lidl i Biedronka najpopularniejszymi markami detalicznymi
Fot. kadr ze spotu reklamowego drogerii Rossmann

Raking Top10 Retail Brands został oparty na danych YouGov BrandIndex. Zestawienie pokazuje marki sieci detalicznych z różnych kategorii, które cieszą się szczególnie silnym wizerunkiem. 

Wskaźnik YouGov BrandIndex jest miarą całkowitej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji. 

Miejsca na podium rankingu zajmują marki Rossmann, Lidl i Biedronka. Tuż poza podium, z różnicą zaledwie 0,6 p.p. do Biedronki znalazła się IKEA. Bardzo dobre wyniki odnotowały sieci Empik, Adidas, Castorama, Nike, Media Expert oraz CCC.

grafika

Ranking Top 5 Improvers prezentuje firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do roku ubiegłego. Na pierwszym miejscu znalazła się marka Action, która zanotowała wzrost wskaźnika YouGov BrandIndex o 4,4 p.p..  Kolejne dwie pozycje zajęły Dealz i Aldi, tuż poza podium uplasowało się Dino, a całe zestawienie zamyka Decathlon.

grafika

- Trzeba zauważyć, że wśród wielu marek sieci detalicznych, monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, tylko nieliczne osiągnęły w 2023 r. zauważalny wzrost, jeśli chodzi o siłę marki i pozycję na rynku. Z tego powodu lista Top Improvers obejmuje jedynie 5 sieci. – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem