Agencja Havas PR dwie statuetki otrzymała wspólnie z Samsung Electronics Polska za akcję „Spotkajmy się SAMi – przywracamy spotkaniom prawdziwy sens”, kolejne dwie wspólnie z 3M Poland za działania „Starcie Szlifierzy” i po jednej wspólnie z: BMW Group Polska (akcja „Droga do mistrzostwa” oraz z Sanofi (działania dla marki Emolium pod hasłem „Atopowi bohaterowie”).
Agencji MSLGroup przyznano trzy różne nagrody za komunikację przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive i po jednej za projekty dla: PlayStation Polska „Skarb Nathana Drake’a”, dla marki Malma „Kuchnia Dantego przedstawia: Malma, expert włoskiej kuchni” i dla marki Wyborowa (Pernod Ricard) pod hasłem „The Venture”.
Pięć statuetek trafiło do agencji Komunikacja Plus. W dwóch kategoriach nagrodzono projekt „Czystsze powietrze dla wrocławian” (Kogeneracja z Grupy EDF), w kolejnych dwóch działania dla Biura Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 (Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016”. Piątą nagrodę agencja dostała za działania dla spółki Przewozy Regionalne - „Przewozy Regionalne kolejowym liderem podczas ŚDM 2016”.

Także agencję Garden of Words nagrodzono w pięciu różnych kategoriach. W trzech – za działania prowadzone wspólnie z agencjami Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet i Blue Ivy dla firmy IKEA pod hasłem „Kuchnia spotkań IKEA”. Pozostałe dwie statuetki przyznano za projekty dla Żywiec Zdrój „Podaruj Słońce - Owocowa Strona Żywiec Zdrój” i „Po Stronie Natury - Żywiec Zdrój”.
W tym roku po raz pierwszy jurorzy przyznali nominowanym projektom statuetki w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. W Kategoriach głównych i sektorowych jurorzy przyznawali Złotego, Srebrnego i Brązowego Spinacza, natomiast w kategoriach specjalnych tylko Złotego Spinacza.
Lista projektów nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze 2016
Kategorie Główne
PR korporacyjny
SREBRO:- Świeć się z Energą Grupa Energa - Q&A Communications- Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive

PR produktu:SREBRO:– „Skarb Nathana Drake’a” - MSLGROUP, PlayStation Polska
BRĄZ:- „Spotkajmy się SAMi – przywracamy spotkaniom prawdziwy sens” - Havas PR, Samsung Electronics Polska – “Jedno życzenie Pampers I UNICEF” - Partner of Promotion
Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa:ZŁOTO:– Czystsze powietrze dla wrocławian - Komunikacja Plus, Kogeneracja z Grupy EDF
SREBRO:– „Polacy wreszcie mają własną wyścigówkę – Arrinerę!” - LoveBrands Relations
Kampania społeczna:SREBRO:- „Szlachetny Projekt Filmowy” - Stowarzyszenie Wiosna, Biuro Podróży Reklamy– „Nie chcę być strażakiem” - Walk, Fundacja Integracja
BRĄZ:– „HIVokryzja – Wyleczmy się - Fundacja Studio Psychologii Zdrowia” - Planet PR
Komunikacja wewnętrzna:ZŁOTO:- „10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów klientów” - Castorama Polska, Made in PR SREBRO:– Kampania „Focus on Success” opracowana dla Novo Nordisk - Grayling Poland , Novo Nordisk

Event komercyjny:BRĄZ:- “H&M Królestwo” - Endorfina Events , H&M, VML Poland- „Podaruj Słońce - Owocowa Strona Żywiec Zdrój” - Żywiec Zdrój, Garden of Words
Event społeczny:BRĄZ:- Warszawski Weekend Księgarń Kameralnych”- Miasto Stołeczne Warszawa - „7 miliardów Innych” - Pan Pikto, Belleville - „Daj się oświecić” - PGE Obrót, ElPadre
Launch nowego produktu, usługi lub firmy:ZŁOTO:- „Droga do mistrzostwa” - BMW Group Polska, Havas PR, Initative Media
SREBRO:– Ardor Auctions – Dom Aukcyjnych Motoryzacji Klasycznej”- Public Dialog, Ardor Auctions
Corporate Social Responsibility:ZŁOTO:- “Adamed SmartUP” - Fundacja Grupy Adamed, Walk
SREBRO:- „Od Kodeksu etyki do komiksu o etyce” - Martis Consulting, Grupa Lotos
BRĄZ:- „Po Stronie Natury - Żywiec Zdrój”, Garden of Words
Social media:ZŁOTO:- „ Kuchnia Dantego przedstawia: Malma, ekspert włoskiej kuchni” – MSLGROUP

SREBRO:- „#12Zawodnik” - Bank Zachodni WBK, RED8
BRĄZ:- „Reebok “poluje” na mikroinfluencerów” - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultanst
Business-to-business:ZŁOTO:- “Starcie Szlifierzy” - Havas PR, 3M Poland
SREBRO:- Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK - Bank Zachodni WBK, PR Zoom bsc, Headlines Porter Novelli
BRĄZ:- “The Venture” - MSLGROUP, Wyborowa Pernod Ricard
PR finansowy i relacje inwestorskie:ZŁOTO:- „Biomed-Lublin: pokonać fatum „polskiej krwi” - Lighthouse Consultants
SREBRO: - Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
Media relations:ZŁOTO:- Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 - Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
SREBRO:- Ardor Auctions – Dom Aukcyjny Motoryzacji Klasycznej- Public Dialog, Ardor Auctions

Employer branding:ZŁOTO:- Program Laboratorium Kariery Polpharma” – Polpharma
SREBRO:- „Od newcomera do lidera” - Linkleaders, Luxoft Poland
BRĄZ:- „Poczuj miętę” - Capgemini Polska, MJCC
Content Marketing:ZŁOTO:- “Kuchnia Spotkań IKEA - IKEA”, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet, Blue Ivy
SREBRO: - “Sztuka Składania Historii powered by Intel” - Intel, Monday PR
BRĄZ:- “By me – Porta KMI Poland”, Alert Media Communications
Custom PublishingZŁOTO:- Biromaniak. Magazyn pracowników Grupy Żywiec - Grupa Żywiec
SREBRO: - Akademia Roca – Łazienka dostępna - Solski BM, Roca Polska, Fabric Studio- Serwis specjalny 90-lecia powstania Lasów Państwowych - Publicon PR
Kategorie sektorowe
Technologia, IT, telekomunikacja:SREBRO:- „Sztuka Składania Historii powered by Intel” - Intel, Monday PR

BRĄZ:- „Spotkajmy się SAMi – przywracamy spotkaniom prawdziwy sens” - Havas PR, Samsung Electronics Polska
FinanseZŁOTO:- #12ZAWODNIK - Bank Zachodni WBK, RED8
SREBRO:- Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK - Bank Zachodni WBK, PR ZOOM bsc, Headlines Porter Novelli
BRĄZ:- IQ = Innovation & Quality - Deutsche Bank Polska
Sektor spożywczySREBRO:- „Przyjaciółka z Kalifornii” - People PR, California Prune Board
BRĄZ:- Wargorr w Wedlu - 24/7Communication - Podaruj radość, czyli Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Coca-Cola Poland Services
Kultura i mediaZŁOTO: - Young Arts Festival - Fundacja Young Arts
SREBRO:- Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive - Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 - Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
Medycyna i zdrowieZŁOTO:- HIVokryzja – Wyleczmy się - Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, Planet PR
SREBRO:- Atopowi Bohaterowie - Havas PR, Emolium/Sanofi
BRĄZ:- „Suchość pochwy – problem powszechny i temat tabu” – Profile
Sport, turystyka, rekreacjaBRĄZ:- „Reebok “poluje” na mikroinfluencerów” - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrzeZŁOTO:- Kuchnia Spotkań IKEA - IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2, Internet, Blue Ivy
SREBRO: - .KTW - niespodzianka pod „Spodkiem” - Imago Public Relations - „10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów klientów Castorama Polska” - Made in PR
Przemysł, motoryzacja, transport, logistykaZŁOTO:- „Czystsze powietrze dla wrocławian” - Komunikacja Plus, Kogeneracja z Grupy EDF
SREBRO:- „Starcie Szlifierzy - Havas PR, 3M Poland
BRĄZ:- Przewozy Regionalne kolejowym liderem podczas ŚDM 2016 - Komunikacja Plus, Przewozy Regionalne
NGO i sektor publicznyZŁOTO:- Znani Zaginieni”- Fundacja ITAKA Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska
SREBRO: - “Open a door to Israel”- Partner of Promotion, Ambasada Izraela
BRĄZ:- „TworzyMY atmosferę” – Profile
Kategorie specjalne
Kreatywność:ZŁOTO:- Kuchnia Spotkań IKEA - "IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2, Internet, Blue Ivy
EfektywnośćZŁOTO:– „Znani Zaginieni” - Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska.











