W Warszawie ruszyła rozgłośnia radiowa napędzana wodą

Grupa reklamowa Dentsu Polska i Zarząd Zieleni m.st Warszawy uruchomiły pierwszą hydrostację w Polsce - radio, w którym rośliny mają głos. Hydrostacja.fm to rozgłośnia radiowa napędzana wodą.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
W Warszawie ruszyła rozgłośnia radiowa napędzana wodą

Jak podano w komunikacie "Hydrostacja.fm to przestrzeń do dialogu pomiędzy ekspertami i roślinami. To również platforma edukacyjna, gdzie wypowiadają się naukowcy i ekolodzy, a rośliny nie tylko tworzą muzykę na żywo i piszą hAIku, ale także przeprowadzają eksperymentalne wywiady."

- Stan polskich rzek pozostawia wiele do życzenia. Zanieczyszczanie, osuszanie terenów, liczne powodzie. To tylko kilka przykładów złego gospodarowania zasobami wodnymi w Polsce. A przecież równowaga ekosystemu wodnego jest kluczowa dla rozwoju i ludzi, i roślin. Uznaliśmy, że czas coś z tym zrobić. Tak nawiązaliśmy stałą współpracę z Zarządem Zieleni Warszawy i stworzyliśmy Hydrostację – ogród botaniczny i rozgłośnię radiową w jednym - komentuje Anna Nowak, creative technology director w Dentsu Creative.

Muzyka nadawana w stacji radiowej powstaje w oparciu o hodowane przez pracowników dentsu Polska warzywa - m. in. szpinak, sałatę i rzodkiewkę. Do tego celu wykorzystany został, stworzony przez ekspertów od kreatywnej technologii, algorytm przypisujący odpowiednie wartości słów i liter sygnałom przekazywanym przez rośliny, wykorzystując model językowy GPT do stworzenia spójnej narracji. 

- Hydrostacja to połączenie najnowocześniejszej technologii z pozytywnym wpływem społecznym. To innowacyjne rozwiązanie, które zmienia oblicze branży reklamowej i przynosi realne korzyści naszej społeczności wpisując się w nasze działania z obszaru „Social Impact”. Wierzymy, że razem możemy zmienić bieg historii – dodaje Anna Nowak.

Hydrostacja to także instalacja edukacyjna, która pozwala uczyć się roślin. Z hydrostacji.fm można się dowiedzieć m.in. o tym, jak oszczędzać wodę, jak ją optymalnie wykorzystywać, jak doceniać jej znaczenie dla ekosystemu, ale i jak stworzyć własną uprawę hydroponiczną.

- Dzielni Ludzie Dzielnicy Wisła wiedzą jak mało kto, że wszyscy musimy dbać o wodę, która jest najistotniejszym zasobem na Ziemi. Wspólnie z pomysłodawcami, nie tylko w ramach kampanii Dzielnica Wisła, ale znacznie szerzej, chcemy zwrócić uwagę na problem oszczędzania i zrównoważonego wykorzystywania wody w naszym najbliższym otoczeniu – mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. Wisły.

Jak zapowiadają autorzy, to dopiero początek działań. W przyszłości planują udostępnić bliźniacze modele Hydrostacji oraz stworzyć materiały edukacyjne dla szkół w ramach pilotażowego programu nauczania o polskich rzekach, tworząc interaktywne doświadczenie dla uczniów i narzędzie dydaktyczne dla nauczycieli.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu