Rozrywka warta 2 biliony dolarów

Globalny rynek rozrywki i mediów w 2011 roku może osiągnąć wartość2 bilionów dolarów - wynika z raportu "Global Entertainment andMedia Outlook 2007-2011", przygotowanego przez firmęPricewaterhouseCoopers (PwC).

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Z przekazanego w czwartek dziennikarzom opracowania wynika też,że w ciągu następnych pięciu lat przewiduje się dwucyfrowy wzrostwydatków na produkty cyfrowe i mobilne. Według prognoz PwC, w 2011roku kwota ta wyniesie 153 mld USD.

Wydatki związane z dystrybucją rozrywki i mediów na platformachkonwergentnych (łączących funkcje komputerów domowych, telefonówbezprzewodowych i telewizorów) również będą rosły w tempiedwucyfrowym, stanowiąc do 2011 roku ponad połowę globalnychwydatków na rozrywkę i media. W ciągu następnych pięciu lat prawiepołowa całkowitego wzrostu w branży będzie generowana przeztechnologie internetowe i bezprzewodowe. Do 2011 roku liczba gospodarstw domowych posiadającychszerokopasmowy dostęp do internetu wzrośnie do 540 mln, a liczbaużytkowników technologii bezprzewodowych zwiększy się do 3,4 mld,wynika z raportu PwC.

Najszybciej rozwijającymi się segmentami rynku rozrywki i mediówbędą: internet, dystrybucja programów TV oraz gry wideo. Branżanajszybciej będzie rosnąć w Brazylii, Rosji, Indiach, w Chinach.Analitycy przewidują tam dwucyfrowe tempo wzrostu w następnych 5latach.

"Globalne wydatki na reklamę w okresie objętym raportem wzrastaćbędą w tempie 5,4 proc. rocznie - z 407 mld USD w roku 2006 r. do531 mld USD w roku 2011. Internet nadal będzie najszybciejrozwijającym się medium, przy wzroście rzędu 18,3 proc. rocznie, copozwoli osiągnąć 73 mld USD w 2011 roku" - czytamy w raporcie.

Zdaniem specjalistów, reklama internetowa w 2011 r. będziestanowić 14 proc. całkowitego rynku reklamy. 6,5-proc. wzrost wskali roku odnotuje reklama zewnętrzna.

Jak podali autorzy raportu, w każdym z regionów najszybciej będąrosły wydatki na platformy konwergentne, stanowiąc 72 proc.całkowitego wzrostu branży do 2011 roku. Intensywny rozwój nastąpiw regionie Azji i Oceanii - na poziomie 13,5 proc. AmerykaPołudniowa również odnotuje dwucyfrowy wzrost, w miarę zwiększaniasię dostępu - w tym szerokopasmowego - do internetu.

Przewidywany poziom wydatków na dystrybucję programówtelewizyjnych w telefonach komórkowych osiągnie w 2011 roku w skaliglobalnej 6,5 mld USD, w porównaniu z 26 mln USD w roku 2006,podkreśla Paweł Wesołowski z PwC.

Z opracowania PwC wynika, że Stany Zjednoczone pozostająnajwiększym, choć najwolniej rosnącym rynkiem w branży rozrywki imediów, ze wzrostem rocznym rzędu 5,3 proc. i spodziewanymiwydatkami na poziomie 754 mld USD w roku 2011.

Region EMEA (Europa, Środkowy Wschód, Afryka) - drugi podwzględem wielkości rynek - odnotuje roczny wzrost na poziomie 5,5proc., osiągając 617 mld USD w roku 2011. Na czele z ArabiąSaudyjską i innymi krajami arabskimi oraz RPA, region ŚrodkowegoWschodu i Afryki utrzyma w latach 2007-2011 wzrost na średnimrocznym poziomie 8,5 proc. Najszybciej rozwijającymi się segmentamiw regionie EMEA będą dystrybucja TV, reklama internetowa, dostęp dointernetu oraz gry wideo.

W ciągu następnych 5 lat region Azji i Oceanii pozostanienajszybciej rosnącym obszarem, z dwucyfrowym wzrostem wydatków nainternet, dystrybucję TV, kasyna oraz inne regulowane gryhazardowe, a także gry wideo. Roczna stopa wzrostu wydatków wregionie wyniesie średnio 9,6 proc.

Rynek rozrywki i mediów w Ameryce Południowej będzie rósł wtempie 8,9 proc. rocznie i 2011 r. wyniesie 68 mld USD. Kanadaodnotuje 5,6-proc. wzrost roczny, osiągając w 2011 r. 47 mld USD -wynika z raportu PwC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu