Ruch w serwisach dzienników 25 proc. w górę. Fakt.pl wyprzedził Wyborcza.pl (TOP12)

Dwanaście portali internetowych dzienników ogólnopolskich miało w czerwcu 23 proc. użytkowników i 25 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej. Fakt.pl wyprzedził Wyborcza.pl pod względem zasięgu, duże wzrosty osiągnęły też Polskatimes.pl, Dziennik.pl i Gazetaprawna.pl, natomiast mocno zmalał odwiedzalność serwisu „Przeglądu Sportowego”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Ruch w serwisach dzienników 25 proc. w górę. Fakt.pl wyprzedził Wyborcza.pl (TOP12)

W czerwcu Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 9,81 mln użytkowników, czyli 36 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali w serwisie 100,4 mln odsłon, każdy przeciętnie 10,2 - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Z kolei Wyborcza.pl (Agora) przy 8,65 mln użytkowników miała 101,74 mln odsłon (średnio 11,8 na odwiedzającego), a portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 7,71 mln użytkowników i 84,65 mln odsłon (przeciętnie 11 na odwiedzającego).

W serwisach „Gazety Wyborczej” obowiązuje płatny system dostępu do treści. Na koniec ub.r. korzystało z niego 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta, który kupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl, wynosił 14 zł. W kwietniu Agora podała, że w czasie epidemii koronawirusa liczba subskrybentów cyfrowych „GW” zwiększyła się o 20 tys. do ponad 240 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-ograniczy-powierzchnie-redakcji-gazety-wyborczej-i-przejdzie-na-teleprace-to-prawdopodobne,7170509076482177a ##

Na portalu „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) w zeszłym miesiącu 4,07 mln internautów wykonało 20,64 mln odsłon. Z trzech witryn „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) najpopularniejszy jest Dziennik.pl - miał 3,57 mln użytkowników i 14,64 mln odsłon. Gazetaprawna.pl zanotowała 3,46 mln odwiedzających i 10,03 mln odsłon, a Forsal.pl - 977 tys. użytkowników i 3,5 mln odsłon.

W zestawieniu są też witryny innych dzienników gospodarczych. Na PB.pl (Bonnier Business Polska) 709,7 tys. internautów wykonało 5,22 mln odsłon, a na Parkiet.com (Gremi Media) 236,6 tys. użytkowników wygenerowało 1,72 mln odsłon.

Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) zanotowała 2,17 mln użytkowników i 12,6 mln odsłon, a Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 1,08 mln użytkowników i 10,67 mln odsłon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-czerwcu-2020-roku-onet-przed-allegro-i-wp-facebook-traci-w-mobile-u,7170508610312321a ##

W rankingu nie ma witryn „Gazety Polskiej Codziennie” i „Naszego Dziennika”, które zanotowały zbyt małą odwiedzalność, aby oszacowano ją w badaniu Gemius/PBI.

grafika

W czerwcu br. 12 serwisów z zestawienia miało łącznie 43,47 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 367,69 mln odsłon. W porównaniu z czerwcem ub.r. zyskały 8,21 mln odwiedzających (23,3 proc.) i 74,15 mln odsłon (25,3 proc.).

Fakt.pl osiągnął wzrost o 3,54 mln użytkowników (56,6 proc.) i 21,44 mln odsłon (27,1 proc.). W tej pierwszej statystyce wyprzedził Wyborcza.pl, która zyskała 1,19 mln odwiedzających (15,9 proc.) i 33,91 mln odsłon (50 proc.).

Procentowo jeszcze większy wzrost zanotowała Polskatimes.pl - o 1,06 mln użytkowników (96,4 proc.) i 6,6 mln odsłon (109,9 proc.). Na Dziennik.pl przybyło 1,29 mln internautów (56,4 proc.) i 1,32 mln odsłon (9,9 proc.), a na Gazetaprawna.pl - 1,2 mln internautów (52,9 proc.) i 4,04 mln odsłon (67,3 proc.).

SE.pl zyskał 865,5 tys. użytkowników (12,6 proc.) i 9,54 mln odsłon (12,7 proc.), Rp.pl - 365,9 tys. odwiedzających (9,9 proc.) i 4,43 mln odsłon (27,3 proc.), a Forsal.pl - 223,8 tys. użytkowników (29,7 proc.) i 692,1 tys. odsłon (24,6 proc.). Natomiast PB.pl przy nieznacznym wzroście liczby odwiedzających (o 13,2 tys., czyli 1,9 proc.) zyskał 1,79 mln odsłon (52,3 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-maj-2020-fakt-przeglad-sportowy,7170510787069569a ##

Czerwiec był kolejnym miesiącem od zawieszenia rozgrywek sportowych w połowie marca, w którym mocno zmalała odwiedzalność Przegladsportowy.pl (chociaż wydarzenia sportowe przywracano od połowy maja). Witryna straciła rok do roku 1,44 mln internautów (57 proc.) i 9,76 mln odsłon (47,8 proc.).

Wyborcza.biz zanotowała spadek o 77,4 tys. użytkowników (7 proc.) i 106,6 tys. odsłon (5,4 proc.), a Parkiet.com przy spadku liczby odwiedzających o 29,1 tys. (10,9 proc.) zyskał 267,6 tys. odsłon (18,4 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu