"Nowe czasy wymagają nowego dziennikarstwa" - oświadczył australijski magnat medialny podczas prezentacji "The Daily", która odbyła się w Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku. Na scenie towarzyszył mu Eddy Cue, wiceprezes działu Internet Services w Apple.

Cyfrowa gazeta będzie sprzedawana na zasadzie subskrypcji, kosztującej użytkowników iPada 99 centów tygodniowo lub 39,99 dolara rocznie. Przez pierwsze dwa tygodnie posiadacze tabletów będą mogli cieszyć się darmowym dostępem do tytułu.
Poza tekstami, w "The Daily" znajdą się interaktywne grafiki, wideo w jakości HD i zdjęcia. Będzie też możliwość dzielenia się artykułami poprzez serwisy społecznościowe.
Murdoch zdradził, że do tej pory News Corp. zainwestował w cyfrowy dziennik około 30 milionów dolarów, a teraz wydatki na funkcjonowanie gazety będą wynosić 500 tys. dolarów tygodniowo. Przy projekcie pracuje około 100 dziennikarzy. Funkcję redaktora naczelnego pełni Jesse Angelo z "New York Post", a biura znajdują się w Nowym Jorku i Los Angeles.

Zapytany o to, czy "The Daily" pojawi się w wersjach na inne tablety, Murdoch odpowiedział: "Spodziewamy się, że w przyszłości będziemy na wszystkich najpopularniejszych tabletach. Ale ten rok i być może następny należy tylko do Apple."











