Rynek dóbr luksusowych wart 222 mld dol. Jego główną siłą napędową mają być millennialsi

Rynek dóbr luksusowych urósł rok do roku o 3,6 proc. Wartość sprzedaży dóbr przez top 100 marek luksusowych wyniosła w 2015 r. 222 mld dol. Wciąż 91 proc. zakupów tego typu dóbr ma miejsce w fizycznych lokalizacjach. Przyszłością rynku są millennialsi. To główne wyniki raportu Deloitte na temat rynku dóbr luksusowych.

pl
pl
Udostępnij artykuł:
Rynek dóbr luksusowych wart 222 mld dol. Jego główną siłą napędową mają być millennialsi

Jan wynika z raportu „Global Powers of Luxury Goods 2016. Disciplined innovation”, który przygotowała firma Deloitte, wartość sprzedaży dóbr luksusowych dla topowych 100 marek z tej branży wyniosła w ub. r. 222 mld dol. W roku 2014 było to 214,2 mld dol. Rynek urósł o 3,6 proc., ale dynamika wzrostu wyhamowała - w 2014 roku wzrost wyniósł 8,2 proc.

grafika

- Historycznie luksusowe marki z definicji zarezerwowane były dla garstki najbogatszych. Obecnie te granice zacierają się. Marki premium, pozycjonują się na luksusowe, a marki luksusowe chcą być bardziej dostępne dla konsumentów. Świetnie ilustruje to rozwój marek samochodowych, takich jak Porsche czy Mercedes Benz, które zachowując status luksusowych mają w ofercie produkty bardziej masowe. Wraz z coraz większą obecnością marek luksusowych w codziennym życiu konsumentów zaczynają być one postrzegane jak ogólnie dostępne dobro wysokiej jakości, przez co konsumenci częściej po nie sięgają - komentuje w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Kuba Kaliciński, CEO Kalicińscy.com.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marki-luksusowe-najczesciej-kojarza-sie-z-wysoka-jakoscia-infografika ##

Jak wynika z raportu, wciąż 91 proc. zakupów dóbr luksusowych odbywa się w sklepach stacjonarnych. 40 proc. transakcji ma miejsce w punktach sprzedaży należących do marek luksusowych, a 51 proc. w sklepach współpracujących z markami. Proporcje te wyglądają podobnie dla e-commerce - 4 proc. zakupów online odbywa się poprzez witryny marek, a 5 proc. na zewnętrznych platformach.

grafika

Rola e-commerce, m. in. ze względu na wzrost siły nabywczej millennialsów, ma systematycznie rosnąc, aby w 20205 roku odpowiadać za 36 proc. wszystkich zakupów dóbr luksusowych. Główną siłą napędową sprzedaży internetowej mają być własne sklepy marek luksusowych.

- Aktywności producentów dóbr luksusowych w mediach cyfrowych poświęcono już wiele uwagi, ale to nie spowodowało, że znaleźli oni pomysł na to, jak powinni w nich funkcjonować. Wciąż wiąże się to dla nich z dużym ryzykiem reputacyjnym. Tymczasem granica pomiędzy e-commerce a mediami społecznościowymi zaciera się i firmy z tego sektora nie mogą pozostać wobec tego faktu obojętne. Internet pozwala na dotarcie do naszego klienta i lepsze poznanie go. Zamożni konsumenci są aktywnymi użytkownikami internetu. Zarządzanie marką luksusową w sieci wymaga wyjścia poza ramy estetyczne, zbudowania marki, która oferuje konsumentom dodatkową wartość rozrywkową, edukacyjną, czy użyteczną - zauważa Justyna Skorupska, lider e-commerce, Deloitte.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-luksusowych-nieruchomosci-w-polsce-jest-wart-500-mln-zl-rocznie-na-czele-warszawskie-lokalizacje ##

Najwięcej topowych marek luksusowych pochodzi z Włoch. W pierwszej 100 znalazło się ich aż 29. Natomiast pod względem udziałów rynkowych dominują marki francuskie. 10 firm, które znalazło się w top 100 marek luksusowych ma 23,5 proc. rynku. Największe wzrosty odnotowały marki brytyjskie - 11,1 proc. rok do roku, przy 3 proc. udziale w rynku. Jedynie chińskie marki zanotowały spadek w udziałach rynkowych, o 6,8 proc.

grafika

W zestawieniu podzielonym na branże dominują marki uniwersalne, które nie skupiają się tylko na jednym segmencie działalności. Ich udział w rynku wyniósł 32 proc., choć w top 100 marek luksusowych jest ich zaledwie 11. Najliczniejszą grupą są marki modowe, których w zestawieniu jest 38, a udział w rynku wynosi 19 proc. Jedyną branżą, która zanotowała spadki sprzedaży rok do roku były marki biżuterii i zegarków.

grafika

Do tej pory rynek dóbr luksusowych rósł głównie wraz z wzbogacaniem się chińskiej klasy średniej. Jednakże, wraz z wyhamowaniem chińskiej gospodarki spadnie znaczenie tej grupy w rozwoju rynku. Jej miejsce zajmą zagraniczni turyści, którzy będą wybierali się w zakupowe podróże oraz przede wszystkim millennialsi. To ambitna grupa demograficzna, wysoko stawiająca sobie swój status społeczny i materialny, poszukująca równowagi między życiem zawodowym oraz prywatnym oraz kupująca w inny sposób niż poprzednie pokolenia. Jest to też jedna z najbardziej mobilnych grup wiekowych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/branza-modowa-wydaje-coraz-wiecej-na-reklame ##

- Millenialsi są bardzo wymagający, a jednocześnie mówi się o nich, że najważniejsza jest dla nich równowaga pomiędzy pracą a życiem prywatnym, a to wiąże się z tym, że nie stawiają na pierwszym miejscu kariery zawodowej. Dla producentów dóbr luksusowych oznacza to tyle, że najważniejsza dla nich rosnąca grupa klientów może zarabiać mniej niż przedstawiciele innych generacji. Firmy z tego sektora muszą więc zabiegać ze zdwojoną siłą o klientów nie do końca lojalnych i nieprzywiązujących się do konkretnych marek - wyjaśnia Magdalena Jończak.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu