Rynek przeglądarek internetowych: Chrome ma ponad 30 proc. udziału w Polsce

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w listopadzie po raz kolejny powiększył przewagę nad Internet Explorerem. Aplikacja Google zyskała również na polskim rynku, przekraczając próg 30 proc. udziału i zbliżając się do liderującego Firefoksa.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie Chrome miał w skali globalnej 35,72 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 34,77 proc. w październiku. Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 32,08 proc. do 31,23 proc. rynkowego udziału.

Po kilku z rzędu spadkach nieznaczny wzrost zanotował trzeci w rankingu Firefox - z 22,32 proc. do 22,37 proc. Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (7,83 proc. - wzrost o 0,02 pkt. proc.) i Opera (1,39 proc. - spadek o 0,24 pkt. proc.).

grafika

W Polsce zdecydowanym liderem wciąż jest Firefox, który między październikiem a listopadem zanotował minimalny spadek - z 45,78 proc. do 45,75 proc. udziału w naszym rynku. Więcej stracił trzeci w zestawieniu Internet Explorer (z 13,18 proc. do 12,94 proc.), a przede wszystkim czwarta Opera (z 8,87 proc. do 7,53 proc.). Zyskał na tym drugi Chrome, który po raz pierwszy przekroczył próg 30 proc., zwiększając swój rynkowy udział z 29,69 proc. do 31,19 proc. Ranking zamyka Safari (1,75 proc. - wzrost o 0,04 pkt. proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"