Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 46,13 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 48,06 proc. w listopadzie.
W tym samym czasie znaczący wzrost zanotował drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu - z 19,6 proc. do 22,3 proc. (po raz pierwszy ponad 20 proc. od września 2014 r.).
Stracił natomiast trzeci w zestawieniu Firefox (z 16,74 proc. do 16,34 proc.) oraz czwarta Safari od Apple (z 10,63 proc. do 10,3 proc.), a bez zmian pozostał udział zamykającej pierwszą piątkę Opery (1,43 proc.).

Tymczasem w Polsce Chrome umocnił się na pozycji lidera. Przeglądarka Google odnotowała wzrost z 46,76 proc. w listopadzie do 48,06 proc. w grudniu, podczas gdy drugi w naszym kraju Firefox - spadek z 34,26 proc. do 32,59 proc.
Na kolejnych miejscach znalazły się: Opera (spadek z 7,54 proc. do 7,5 proc.), Internet Explorer (wzrost z 6,63 proc. do 6,95 proc.) oraz Safari (spadek z 2,24 proc. do 2,22 proc.).











