Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zwiększa przewagę nad IE, traci Firefox

Google Chrome, który w maju pokonał Internet Explorera i po raz pierwszy stał się w pełnym kalendarzowym miesiącu najpopularniejszą przeglądarką internetową na świecie, w czerwcu nieznacznie powiększył przewagę nad konkurentem. Aplikacja Google znacząco zmniejszyła także dystans do liderującego na polskim rynku Firefoksa.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w czerwcu Chrome miał w skali globalnej 32,76 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 32,43 proc. w maju. Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie wzrost z 32,12 proc. do 32,31 proc. rynkowego udziału. Tym samym przewaga Chrome nad IE wzrosła w ciągu miesiąca o 0,14 pkt. proc.

Znaczący spadek zanotował natomiast trzeci w rankingu Firefox - z 25,55 proc. do 24,56 proc. Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (7 proc. - spadek o 0,09 pkt. proc.) i Opera (1,77 proc. - tyle samo co w maju).

grafika

W Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Firefox, ale między majem a czerwcem zanotował on spadek z 48,17 proc. do 47,8 proc. udziału w naszym rynku. Sporo stracił także trzeci w zestawieniu Internet Explorer (z 14,9 proc. do 14,22 proc.). Zyskał na tym drugi Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 25,84 proc. do 26,94 proc. Za pierwszą trójką znalazły się przeglądarki Opera (8,65 proc. - spadek o 0,26 pkt. proc.) i Safari (1,61 proc. - wzrost o 0,02 pkt. proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami