Eska wyprzedziła Jedynkę i Trójkę. Duży wzrost Radia Maryja

W okresie od marca do maja br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Z piątego na trzecie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę i Jedynkę. Warty odnotowania jest duży wzrost słuchalności Radia Maryja - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,2 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Wynik tej stacji względem analogicznego okresu rok wcześniej się nie zmienił

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,1 proc. (udział tej stacji względem fali marzec-maj 2017 zmalał o 0,2 pkt. proc.). Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło korektę ramówki - pasmo poranne prowadzi Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Agnieszka Kołodziejska natomiast jest prowadzącą pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sluchalnosc-radia-wies-i-male-miasta-rmf-fm-liderem-trojka-w-dol,7171452212295809a ##

Z miejsca piątego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,8 proc., po wzroście o 1 pkt. proc. Stacja ta pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

Eska wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR 1 spadł najbardziej w zestawieniu - o 1,3 pkt. proc. do 6,7 proc., czyli do najniższego wyniku słuchalności tej stacji w historii.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 6 proc. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 1 pkt. proc.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,5 pkt. proc., zanotowało Radio Maryja, którego wynik zwiększył się do 2,1 proc. Znaczący wzrost osiągnęły również takie stacje jak: Audytorium 17 (do góry o 0,3 pkt. proc. do 5,3 proc.) oraz Radio Plus (+ 0,3 pkt. proc. do 2,3 proc.).

Najwyższy wynik w historii zanotowało Antyradio, którego średni udział wzrósł o 0,1 pkt. proc. do 1,9 proc. Stacja ta w zestawieniu jednak spadła z 12. na 13. lokatę.

Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od marca do maja br. wyniósł 0,7 proc., czyli 0,1 pkt. proc. mniej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji