Rynek reklamowy przekroczył wartość 6,5 mld zł

Rynek reklamowy przekroczył w 2007 roku wartość 6,5 mld zł, notującwzrost o 14,5 proc. - poinformował w raporcie dom mediowy Starlink.Najwyższą dynamiką cechowała się reklama internetowa (+40,7 proc.),najmniejszą w dziennikach (+4,2 proc.).

masz
masz
Udostępnij artykuł:

"Jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że firma Expert Monitor,której dane służą do tworzenia estymacji Starlinka, rozszerzyłaliczbę monitorowanych stacji telewizyjnych, to wzrost rynku reklamywyniósł nawet 16,2 proc." - napisano w raporcie.

- W 2007 roku rozpędzona gospodarka przekładała się na wysokądynamikę wzrostu rynku reklamowego. W roku 2008, szczególnie wpierwszej jego części przewidujemy kontynuację tej dynamiki. Zmianyw metodzie zakupu czasu antenowego i podwyżki cen w stacjachtelewizyjnych spowodują dalszy wzrost przychodów nadawców. Wyższymniż średnia rynkowa wzrostem będą charakteryzować się nakłady nareklamę w internecie i reklamie zewnętrznej. - mówi TomaszChełmecki, dyrektor zarządzający domu mediowego Starlink.

Najwyższą dynamiką (w porównaniu z rokiem 2006) cechowały sięreklama internetowa (+40,7 proc.), reklama kinowa (+35,1 proc.)reklama zewnętrzna (+19,4 proc.) oraz telewizja (+17,4 proc.).Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w dziennikach(+4,2 proc.), w magazynach (5,6 proc.), oraz w radiu (9,3 proc.).Niezmiennie najwięcej inwestycji ulokowano w telewizji - było to3,35 mld zł, co stanowi 50,9 proc. ogółu inwestycji. Największywzrost wydatków telewizyjnych odnotowany został w czterechsektorach: telekomunikacja, finanse, żywność oraz higiena ipielęgnacja ciała.

W konsekwencji różnej dynamiki zmian poszczególnych klas mediówzmienia się ich udział w rynku reklamowym. Spadki udziałówzanotowały dzienniki, magazyny oraz radio. Największy wzrostudziału zanotowały telewizja oraz internet. Zmiany udziałówtelewizji i radia są częściowo spowodowane zmianami w monitoringufirmy Expert Monitor.

Wśród sektorów marketingowych największą dynamikącharakteryzowały się: telekomunikacja (+37 proc.), czas wolny (+36proc.) oraz finanse (+31 proc.). Najwyższy wzrost wolumenuinwestycji wystąpił w sektorach: telekomunikacja (+195,3 mln zł),finanse (+143,2 mln zł), pozostałe (+69,8 mln zł, głównymczynnikiem wzrostu była kategoria nieruchomości) oraz motoryzacja(+64,9 mln zł). Niezmiennie najważniejszym sektorem reklamowympozostaje żywność, aczkolwiek jego udział w rynku inwestycjireklamowych stopniowo maleje i w roku 2007 wyniósł 12,3% (w roku2006 było to 13,2%). Kolejne miejsca zajmują sektorytelekomunikacja (udział 11,1%) oraz finanse (z udziałem 9,4proc.).

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"