Rynek reklamy 2004

Według raportu opracowanego przed dom mediowy Starlink, w 2004 roku szacowana wartość rynku reklamowego wyniosła 4 miliardy 304 milionów złotych

brief-masz
brief-masz
Udostępnij artykuł:

W stosunku do 2003 roku dało to wzrost rynku reklamowego o 11,3 proc. (szacowana wartość inwestycji w reklamę w 2003 roku wyniosła 3,867 miliarda złotych).

Największy wzrost został odnotowany w wypadku reklamy kinowej (wzrost o 17,8 proc.), reklamy zewnętrznej (16,7 proc.) oraz reklamy radiowej (13,3 proc.). Wzrost w najważniejszym reklamowym medium – telewizji wyniósł 10,4 proc. W wyniku zmian udział telewizji w rynku reklamowym obniżył się z 52 proc. do 51,5 proc. Wzrost rynku został wygenerowany przede wszystkim przez 5 sektorów reklamowych: motoryzacja/transport, rozrywka/kultura/edukacja, sprzedaż, medycyna oraz finanse i usługi marketingowe. W sumie te 5 sektorów zwiększyło swoje inwestycje reklamowe o 309 milionów złotych, co stanowi 70,7 proc. wzrostu rynku reklamowego. Najważniejszy sektor reklamowym – ; żywność – zwiększył swoje inwestycje jedynie o 0,9 proc., natomiast sektor telekomunikacja – o 2,5 proc. Spadek został odnotowany w sektorze środki czystości – o 8,2 proc.

W 2005 roku szacuje się, że wzrost rynku reklamowego na poziomie około 8 proc. Największy wzrost powinien zostać wygenerowany w wypadku reklamy zewnętrznej oraz radia. Wzrost na rynku reklamy telewizyjnej powinien być na poziomie zbliżonym do średniego.

brief-masz
Autor artykułu:
brief-masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu