W lipcu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,27 mln spotów reklamowych, o 3,80 proc. więcej, niż w lipcu 2015 roku. Trwały one 14,49 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,98 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,37 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-wyprzedzil-tvp1-najnizszy-w-historii-udzial-tvp2-mecze-euro-2016-hitami-lipca ##
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 217,33 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 19,71 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Warto dodać, że stacja ta w lipcu br. pokazywała mecze Euro 2016.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,17 proc. do 117,68 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (70,68 mln zł; spadek o 8,18 proc.; stacja ta również pokazywała mecze Euro 2016). Tuż za podium znalazła się TVP2 (47,24 mln zł; w dół o 4,07 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 31,84 mln zł i wzrostem o 16,75 proc.
W zestawieniu top 20 stacji najwięcej zyskała TV6 - było to 31,32 proc. do 16,40 mln zł. Z kolei największy spadek, wynoszący 18,09 proc. do 15,42 proc., odnotowało Polo TV.
W lipcu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 113,51 mln zł - wydała firma Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 30,39 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (49,89 mln zł; do góry o 15,80 proc.) i T-Mobile (44,56 mln zł; do góry o 125,58 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.











