Rynek reklamy zewnętrznej wzrósł o 10 proc.

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła po trzech kwartałach 2006 roku 380.239.939,00 zł.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Suma ta była wyższa o ponad 10 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2005. W stosunku do trzech kwartałów roku 2004 wzrost ten wyniósł blisko 37 procent - podała Izba Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Trzeci kwartał 2006 roku zamknął się kwotą sprzedaży w wysokości 120.613.585,00 zł, która jest zbieżna z wielkością sprzedaży po trzech kwartałach 2005 roku (spadek sprzedaży o niecałe pół procenta). W stosunku do trzeciego kwartału roku 2004 wzrost w tym samym okresie 2006 roku wyniósł blisko 30 procent.

Poniższa tabela obrazuje rozwój sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w okresie po trzech kwartałach w latach 2003 – 2006: 2003200420052006III kwartał roku77.295.55392.814.426121.140.337120.613.585po III kwartałach231.268.595277.838.042345.519.782380.239.939

Dominujące sektory po trzech kwartałach 2006 roku:

1. Rozrywka/Kultura   21,94%2. Telekomunikacja   18,56%3. Sprzedaż    15,45%4. Żywność    12,46%5. Motoryzacja/Transport    8,62%

Na kampanie polityczne partie i ugrupowania wydały w trzech kwartałach roku 2006 kwotę: 6.579.025,00 zł, co stanowi niewiele ponad 36 procent podobnych wydatków w roku ubiegłym (po trzech kwartałach 2005: 18.112.758,00 zł). Warto jednak pamiętać, że rok temu głównymi terminami kampanii były sierpień i wrzesień. Stąd porównywalny wynik do bieżącego roku.     W roku obecnym największe wydatki na kampanie polityczne (wybory samorządowe) przypadną na październik i listopad, a więc czwarty kwartał. Nie należy się jednak spodziewać, że osiągną podobne do ubiegłego roku wielkości - poinformował Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.

Wśród kategorii produktów pierwsza piątka po trzech kwartałach wygląda następująco:

1. Systemy telefonii komórkowej   13,28%2. Sieci handlowe, hipermarkety, galerie handlowe 12,46%3. Gazety codzienne                   8,68%4. Samochody                    6,67%5. Piwo                                            4,68%

W samym trzecim kwartale 2005 roku wydatki na „kampanie polityczne” uplasowały się na czwartym miejscu w kategorii sektorów i na pierwszym w kategorii produktów, a statystyka tego okresu (lipiec – wrzesień 2005) wygląda następująco:

III kwartał 2005 roku według sektorów:

1. Telekomunikacja   16,83%2. Rozrywka/Kultura   16,73%3. Sprzedaż    14,97%4. Kampanie polityczne  13,34%5. Żywność    12,58%

III kwartał 2005 roku według produktów:

1. Kampanie polityczne    13,34%2. Sieci handlowe/hipermarkety/galerie handlowe 12,91%3. Systemy telefonii komórkowej   12,64%4. Gazety codzienne         5,6%5. Odzież/Obuwie         3,9%

- Powyższa statystyka pokazuje ważną rolę kampanii politycznych w wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej. Fakt ten potwierdza bezpośrednio, jak kluczowy jest outdoor w życiu społecznym (komunikacja i przekaz informacji). Tym niemniej oceniając dynamikę wzrostu branży reklamy zewnętrznej należy przyjąć jej dalszy pozytywny rozwój. Niezależnie od wydatków na promocję polityków i ich programów. Podtrzymuję swój szacunek z początku tego roku, że w roku 2006 osiągniemy wzrost rzędu 12 procent w stosunku do roku 2005 - dodał Lech Kaczoń.

Zestawienie obejmuje firmy „pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Business Consulting, CAM Media, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"