0,38 proc. udziału TV Trwam w 2019 roku. „Problemem jest konkurencja w postaci TVP” (top 150 stacji)

W ub.r. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat, a wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Na 41. miejscu uplasowała się nadająca naziemnie Telewizja Trwam - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem 2018 roku zmniejszył się o 3,74 proc. i wyniósł 9,85 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Druga była TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,51 proc. do 9,68 proc. Podium uzupełnia TVN (8,45 proc. udziału; w dół o 9,86 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (8,34 proc. udziału; + 2,12 proc.).

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,47 proc., po wzroście o 7,98 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-2019-rok-atv-top-kanaly-programy-reklama,7173202253018753a ##

Na 14. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,41 proc. (spadek o 0,07 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (w dół o 7,58 proc. do 1,28 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 28,82 proc. do 1,25 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 4,60 proc. do 0,93 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 2,77 proc. do 0,67 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 10,39 proc. do 0,58 proc.).

0,38 proc. udziału TV Trwam w 2019 roku

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w zestawieniu wszystkich stacji mających minimum 0,01 proc. udziału podała również całoroczne wyniki Telewizji Trwam (stacja ta jest mierzona przez NAM, ale jej wyniki praktycznie nie są udostępniane - wyjątkiem są tutaj coroczne sprawozdania KRRiT). Regulator uzasadnia, że opublikował te dane „ze względu na liczne prośby nadawców o udostępnienie informacji dotyczących wyników oglądalności poszczególnych programów za rok 2019 (tzw. średniorocznych udziałów w widowni), które są niezbędne do określenia, jakie programy mogą - zgodnie z obowiązującymi przepisami - skorzystać z obniżonych progów udziałów udogodnień dla osób niepełnosprawnych w 2020 r.”.

Z opublikowanych danych wynika, że Telewizja Trwam w całym 2019 roku zanotowała 0,38 proc. udziału, co wobec 0,36 proc. w 2018 roku oznacza wzrost o 5,5 proc. Natomiast w 2017 roku stacja miała 0,52 proc. udziału, a w 2016 roku było to 0,73 proc.

- Wzrost jest raczej symboliczny, zwłaszcza w porównaniu do spadku w stosunku do poprzednich lat więc trudno określić te wyniki mianem dobrych. Problemem TV Trwam jest moim zdaniem konkurencja w postaci Telewizji Publicznej która ma nieporównywalnie większy potencjał a w ostatnich latach koncentruje się na podobnym widzu. Zwłaszcza TVP1 czy TVP Info - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director MullenLowe MediaHub. - Szansy na delikatną poprawę wyników szukałbym w zapowiadanych na połowę roku zmianach w panelu telemetrycznym, który powinien wpłynąć korzystnie na wyniki większości małych stacji, w tym również TV Trwam - dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/liczba-programow-z-widownia-ponad-5-mln-widzow-2019-rok-analiza,7170770920532097a ##

grafika

Grupa komercyjna dla TVN

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,06 proc., po spadku o 9,22 proc. Drugi był Polsat. Jego wynik w ub.r. zmniejszył się o 3,35 proc. do 11,02 proc. Podium uzupełnia Dwójka (+ 4,30 proc. do 7,16 proc.), a czwarta była Jedynka (- 6,23 proc. do 6,27 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 6,11 proc. do 2,45 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęło TVP Seriale (- 0,63 proc. do 1,57 proc.), dziecięcych - TVP ABC (- 8,90 proc. do 1,36 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 18,63 proc. do 1,09 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 5,79 proc. do 1,01 proc.), dokumentalnych - TVN Turbo (- 10,30 proc. do 0,97 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 7,55 proc. do 0,88 proc.).

grafika

W grudniu 2019 roku liderem oglądalności wśród kanałów tematycznych w obu grupach wiekowych również była stacja TVN24. W 4-12 jej udział zwiększył się o 6,39 proc. do 4,27 proc., a w 4+ - o 7,80 proc. do 2,14 proc.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"