Najbardziej opiniotwórczym medium w grudniu okazała się „Rzeczpospolita”, którą cytowano 458 razy, na drugim miejscu znalazła się „Gazeta Wyborcza” z 432 cytowaniami, a na trzecim „Wprost” z 351 cytowaniami - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
Taki sam układ jest w czołówce tytułów prasowych, na które w grudniu powoływano się najczęściej. „Rzeczpospolita” zawdzięcza swoją pozycję przede wszystkim dzięki informacjom o sytuacji politycznej w kraju i zmianach w OFE. Z kolei „Wprost” w tym czasie dużo miejsca poświęcił tematowi Tomasza Kaczmarka.

„Wprost” zdecydowanie wybijał się w ubiegłym miesiącu w kategorii tygodników opinii. Powoływano się na niego aż 351 razy, przy 96 cytowaniach drugiego pod tym względem „Newsweeka”.
Najbardziej opiniotwórczym miesięcznikiem okazał się „Forbes”, a magazynem kobiecym - „Viva!”.

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.
Wśród rozgłośni radiowych najbardziej opiniotwórcze było RMF FM.

Onet.pl okazał się najczęściej cytowanym serwisem internetowym. Na szóstym miejscu w tym zestawieniu znalazł się portal Wirtualnemedia.pl.
„Puls Biznesu” pozostaje zdecydowanie najbardziej opiniotwórczym tytułem biznesowym.

W kategorii tygodników regionalnych najczęściej cytowano „Polska Dziennik Zachodni”.
Badanie przeprowadzono na podstawie 3789 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 grudnia 2013 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 3847 razy (2472 razy w prasie, 717 w telewizji i 658 w radio). Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN24 BiŚ, TVN Turbo, Polsat , Polsat News, TV Biznes, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio Tok FM).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których padały nazwy mediów: tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.











