Rząd ułatwi przejście na sygnał cyfrowy

Amerykański rząd przedstawił zasady, które ułatwią obywatelom przejście z sygnału analogowego na cyfrowy.

AP - km
AP - km
Udostępnij artykuł:

Znacząca liczba gospodarstw domowych w USA wciąż polega na sygnale analogowym przy odbiorze telewizji. Aby pomóc w przejściu na nową technologię Kongres wydzielił 1,5 miliarda dolarów na kupony dofinansowujące zakup specjalnych urządzeń.

Każda rodzina będzie mogła w okresie od 1 stycznia 2008 roku do 31 marca 2009 roku starać się o dwa takie kupony, wartości 40 dolarów każdy. Będą one mogły być wykorzystane do zakupu urządzeń konwertujących sygnał cyfrowy w ten sposób, aby programy można było oglądać w analogowych telewizorach. Urządzenie takie ma kosztować około 50 dolarów.

Plan przewiduje wydanie 33750 kuponów. To jednak może okazać się zdecydowanie za mało w stosunku do 73 milionów analogowych odbiorników w USA. Rząd ma jednak nadzieję, że wystarczająca liczba osób zdecyduje się albo na zakup telewizora automatycznie przystosowanego do odbioru cyfrowego sygnału, albo przerzuci się na cyfrową kablową lub satelitarną telewizję.

W USA sygnał analogowy ma zostać wyłączony 17 września 2009 roku. Od tego momentu wszystkie programy będą nadawane w przekazie cyfrowym.

AP - km
Autor artykułu:
AP - km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii