Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), "Rzeczpospolita" po trzech miesiącach przerwy powraca na pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Na wiadomości publikowane przez gazetę dziennikarze innych redakcji powoływali się w sierpniu 2 tys. razy.
Drugie miejsce z awansem aż o cztery oczka należy do stacji telewizyjnej TVN24, którą w ubiegłym miesiącu cytowano w innych mediach 1,9 tys. razy. Podium natomiast zamyka serwis internetowy Onet, wspominany w innych tytułach jako źródło w innych tytułach 1,8 tys. razy.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-lider-opiniotworcze-media-w-czolowce-wirtualnemedia-pl ##
W piętnastce najczęściej cytowanych są: z prasy "Rzeczpospolita", "Super Express", "Dziennik Gazeta Prawna", "Sieci", "Gazeta Wyborcza" i "Fakt", z telewizji TVN24, Polsat News, TVN. Portale internetowe reprezentują Onet, Wirtualna Polska i Interia, zaś rozgłośnie radiowe RMF FM, Radio ZET i Program I Polskiego Radia.

Wirtualnemedia.pl w TOP4 najczęściej cytowanych portali
W sierpniu miano lidera wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych zdobył Onet (1,8 tys. powołań). Na drugim miejscu Wirtualna Polska z liczbą 1,7 tys. powołań w innych mediach.
Podium niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca zamyka Interia, cytowana przez inne redakcje w kraju 962 razy. Kolejne miejsce ze skokiem o jedno oczko w górę należy do portalu Wirtualnemedia.pl (695 cytowań). Nasza redakcja jako pierwsza poinformowała o umowie o wartości ponad 600 mln zł, którą podpisała Telewizja Polska na budowę nowej siedziby Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

"Rzeczpospolita" liderem w prasie, "DGP"i "Sieci" z awansem
"Rzeczpospolita" obok pierwszej pozycji w rankingu ogólnym, pozostaje także liderem zestawienia tytułów prasowych. Drugie miejsce, podobnie do zestawienia z lipca, zajmuje "Super Express" z wynikiem 1,4 tys.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gremi-media-wydawca-rzeczpospolita-i-parkiet-z-mniejszym-zyskiem-przyczyna-skokowe-podwyzki-cen-papieru ##

Podium zaś zamyka "Dziennik Gazeta Prawna", na którą inne media w sierpniu powoływały się ponad 1,3 tys. razy. Największy wzrost, bo aż o dziewięć pozycji zanotowała "Gazeta Polska" (279 cytowań). Tygodnik najwięcej powołań odnotował w połowie miesiąca po publikacji wywiadu z prezesem NBP Adamem Glapińskim na temat wejścia Polski do strefy euro.
Zestawienie polskich tygodników i dwutygodników otwierają "Sieci"przed "Wprost" i "Gazetą Polską". Zestawienie z liczbą 254 powołań zamyka zaś "Newsweek".

W rankingu miesięczników i dwumiesięczników miejsce pierwsze zajmuje "Forbes". Na miejsc drugim jest "Twój Styl".
TVN24 i Polsat News w telewizyjnej czołówce
W kategorii telewizji dominuje TVN24 z liczbą 1911 wzmianek, dalej są Polsat News z 1327 wzmianek i TVN, cytowany 813 razy.

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem ponad 1 tys. odwołań w innych tytułach mediowych w Polsce. Stacja w sierpniu jako pierwsza poinformowała między innymi o sprawie głośnego morderstwa dokonanego na małżeństwie z Kiełpina pod Warszawą. Na drugie miejsce w rankingu o trzy oczka awansuje Radio ZET z liczbą 860 powołań. Podium zamyka Program I Polskiego Radia, którego informacje inne redakcje cytowały 821 razy.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn24-lider-kanal-informacyjny-sierpien-2022-rok-zerowy-udzial-news24-lista-kanalow ##

Do rankingu zakwalifikowała się także rozgłośnia lokalna – na Radio Gdańsk dziennikarze innych mediów w kraju powoływali się w sierpniu 94 razy. Redakcja stacji przeprowadziła między innymi wywiad z wiceministrem zdrowia Waldemarem Kraską, który potwierdził hamujące statystyki letniej fali pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
Business Insider nowym liderem portali ekonomiczno–biznesowych
W sierpniu zestawienie portali biznesowych otwiera Business Insider (632 cytowania). Portal w poprzednim miesiącu przeprowadził wywiad z prezesem NBP Adamem Glapińskim, który zapowiedział zatrzymanie podwyżek stóp procentowych oraz spadek inflacji pod koniec roku.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kazimiera-szczuka-pomylki-wpadka-rmf-fm-tok-fm-wywiad-kosiniak-kamysz ##
Dalej w rankingu występują Money (463 wzmianki) i Bankier (173). Awans o jedno miejsce odnotowuje 300gospodarka (49), a TOP 5 zamyka Wnp (42).
W prasie o profilu ekonomiczno-biznesowym podium tworzą "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna" (1,3 tys. powołań), a podium zamyka Puls Biznesu (150 cytowań).
Top mediów regionalnych - "Gazeta Krakowska", Radio Poznań i Radio Gdańsk
Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych z awansem o cztery miejsca zajmuje" Gazeta Krakowska", wzmiankowana 153 razy. Największą liczbę cytowań dziennik zanotował dzięki rozmowie z ministrem Norbertem Kaczmarczykiem, w której polityk po raz pierwszy skomentował sprawę swojego prezentu ślubnego. Drugie miejsce w rankingu należy do Radia Poznań, które odnotowało 150 wzmianek w innych tytułach w kraju, a ze wzrostem o pięć pozycji podium zamyka Radio Gdańsk (94 cytowania).
Fratria awansuje w rankingu wydawców, liderem dalej RASP
Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów łącznie 4,7 tys. razy.
Drugą pozycję zajmuje grupa Wirtualna Polska Media (Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP), której łączny wynik to 2,9 tys. wzmianek w innych mediach w kraju.
Dalej na podium Telewizja Polsat, której redakcje Interia, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Pomponik, Radio Eska i TV4 łącznie pojawiły się 2,8 tys. razy w materiałach innych polskich mediów.
Awans aż o cztery pozycje oraz wejście do zestawienia głównego zanotowała grupa Fratria (Gazeta Bankowa, Sieci i portale Wgospodarce, Wpolityce, Wpolsce), którą łącznie cytowano w sierpniu prawie 1,8 tys. razy.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 33 011 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 sierpnia 2022 roku,.











