W rankingu najczęściej cytowanych mediów w sierpniu br. pierwsze miejsce zajęła "Rzeczpospolita". Na drugiej pozycji znalazła się "Gazeta Wyborcza", a na trzeciej - "Newsweek".
Na liście piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazło się w sumie 10 tytułów prasowych, 3 rozgłośnie radiowe oraz 1 stacja telewizyjna i portal internetowy.

"Rzeczpospolita" największą ekspozycję w mediach zapewniła sobie dzięki przeprowadzonym wywiadom. Najczęściej przywoływana była rozmowa dziennika z Jarosławem Gowinem. Z kolei "Newsweek" ujawnił na swojej stronie internetowej "taśmy PO" z nagraniem rozmowy Donalda Tuska z działaczami Platformy, o czym następnie informowały szeroko inne media.
Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "Newsweek". Z kolei miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes".

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.
Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, a na trzeciej - TVP1.

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na doniesienia RMF FM, a na kolejnych miejscach znalazły się Radiowa Jedynka i TOK FM.
Wśród najczęściej cytowanych w sierpniu br. portali internetowych na pierwszym miejscu sklasyfikowano newsweek.pl, za którym uplasowały się onet.pl i plotek.pl.
Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 32 razy.

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Puls Biznesu". Najczęściej cytowanym portalem został money.pl, rozgłośnią – Radio PIN, a telewizją - Polsat News.
W sierpniu br. najczęściej cytowanym medium regionalnym był "Dziennik Polski". Na drugim miejscu znalazła się "Polska Dziennik Zachodni", a na trzecim - Radio Gdańsk.

Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 4518 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-30 sierpnia 2013 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4626 razy (2983 razy w prasie, 794 w telewizji i 849 w radio). Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, TV Biznes, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie/RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których padały nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.











