Sąd: reklama Link4 z Wasowskim, Szczęśniakiem i „kokoszką” zgodna z prawem (wideo)

Sąd Okręgowy w Warszawie uznał, że reklama Link4 sprzed 3 lat ze Sławomirem Szczęśniakiem pokazującym „kokoszkę” Grzegorzowi Wasowskiemu nie naruszyła dobrych obyczajów ani nie wprowadzała klientów w błąd. Pozew w ten sprawie wniosła Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W reklamie Link4 emitowanej na początku 2009 roku Sławomir Szczęśniak jako klient pokazuje odgrywanemu przez Grzegorza Wasowskiego agentowi ubezpieczeniowemu pieniądze, które dzięki Link4 zaoszczędził na jego prowizji (więcej o całej tej kampanii). Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych uznała, że taki przekaz jako niedopuszczalna reklama porównawcza stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, i skierowała sprawę do sądu.

 

Sąd Okręgowy w Warszawie ocenił jednak, że spot prawidłowo pokazywał różnice między dwoma systemami ubezpieczeniowymi: tradycyjnym i direct, a agent został w nim przedstawiony jako profesjonalista. Zdaniem sądu przekaz nie wprowadzał klientów w błąd, nie będąc też reklamą porównawczą sprzeczną z dobrymi obyczajami. Orzeczenie nie jest prawomocne, więc Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych może się od niego odwołać. Przedstawiciele Izby na razie nie chcą deklarować, czy to zrobią.

Spot z Wasowskim, Szczęśniakiem i „kokoszką” to kolejna reklama Link4, o którą firma została pozwana przez Polską Izbę Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych. W połowie ub.r. Sąd Apelacyjny podtrzymał wyrok nakazujący Link4 przeproszenie agentów ubezpieczeniowych i wpłatę 100 tys. zł na cel dobroczynny za reklamy z 2008 roku, które pokazywały agentów rozpaczających po utracie klientów odchodzących do Link4 (obejrzyj ten spot i przeczytaj więcej o całej sprawie).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela