Saltpepper Brand Design dla Tikkurila Polska – odmieniona Jedynka

Popularna marka farb, Jedynka, przeszła redesign identyfikacji wizualnej i zyskała nowe opakowania. Odmieniony logotyp cechuje lekkość i nowoczesność, a same opakowania Jedynki stały się bardziej przejrzyste i czytelne, dzięki czemu konsumenci łatwiej odnajdą na nich kluczowe informacje. Projekt zrealizowała agencja SaltPepper Brand Design, która w zakresie brand designu współpracuje z producentem, firmą Tikkurila Polska, od ponad 10 lat.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Firma Tikkurila Polska, właściciel marki Jedynka, to jeden z głównych graczy na polskim i środkowoeuropejskim rynku farb. Celem redesignu Jedynki – istotnego brandu w portfolio firmy - było odświeżenie identyfikacji marki   i produktu oraz dostosowanie ich do najnowszych trendów rynkowych i aktualnych oczekiwań konsumentów.

Bacznie obserwujemy światowe trendy w designie nie tylko na półce farb, ale również na całym rynku FMCG. Decyzje o zmianach podejmujemy kierując się wizją marki, która w swoim DNA ma zakodowaną bliskość i więź z użytkownikiem. Widząc, jak zmienia się świat konsumenta, pragniemy by nasz produkt nadal do niego pasował – komentuje Marta  Chowańczak, Marketing Manager marki Jedynka.

Projekt zrealizowała agencja SaltPepper Brand Design, która współpracuje z firmą Tikkurila Polska od ponad 10 lat. Główną osią projektu było unowocześnienie logotypu oraz poprawa czytelności opakowań. Opracowane rozwiązania ułatwiają czytanie etykiet – konsumenci w intuicyjny sposób mogą teraz odnaleźć najważniejsze informacje o produkcie, takie jak jego zalety, kategorię farb czy przeznaczenie. Jednocześnie udało się zaakcentować wizerunek nowoczesnego produktu o wysokiej jakości.

Kierując się metodologią „design thinking”, opracowaliśmy strategiczne założenia, które towarzyszyły nam w całym procesie projektowania opakowań marki Jedynka. Fazie koncepcyjnej przyświecała myśl, że Jedynka to brand mainstreamowy, niezwykle ważny w porfolio producenta. Obraliśmy więc ewolucyjną drogę zmian, które wprowadzaliśmy w poszanowaniu przywiązania konsumenta do marki, jej rozpoznawalności i silnej pozycji na rynku – mówi Aleksander Koczy, Design & Development Director w SaltPepper Brand Design. – W efekcie powstał lekki i nowoczesny logotyp, który mocno akcentuje obecność marki w świecie kolorów, osadzając produkt w percepcji konsumenta w odpowiedniej kategorii. Dzięki stworzeniu nowej architektury brandu, uporządkowaliśmy system opakowań, a sama marka zyskała nowy subbrand – „deco & protect” – dedykowany produktom z walorami ochronnymi i dekoracyjnymi dla różnych powierzchni – dodaje Aleksander Koczy.

Redesign identyfikacji wizualnej marki Jedynka jest kolejnym projektem zrealizowanym przez SaltPepper Brand Design dla Tikkurila Polska. W 2009 r. agencja stworzyła tożsamość wizualną marki “Jedynka Ogród Barw”. Rok później agencja opracowała dla klienta kompleksowy rebranding marki Jedynka oraz rebranding opakowań Tikkurila Optiva, za który otrzymała najważniejsze nagrody w branży opakowań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów