Samsung dominuje na polskim rynku smartfonów, Huawei ze stratą 11 procent. „Rosną oczekiwania użytkowników”

W II kwartale 2019 roku dostawy smartfonów w Polsce wyniosły 2,2 mln urządzeń - wynika z danych firmy IDC. Wśród producentów dominuje Samsung z udziałem w rynku na poziomie prawie 42 procent. Największy spadek o 11 proc. zanotował koncern Huawei. - W odpowiedzi na oczekiwania użytkowników rosną nie tylko ekrany smartfonów i ilość wbudowanej pamięci, ale również ich możliwości fotograficzne. W II kwartale 24 procent smartfonów sprzedanych w Polsce posiadało co najmniej 3 tylne aparaty fotograficzne - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Kujda, analityk z IDC.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Samsung dominuje na polskim rynku smartfonów, Huawei ze stratą 11 procent. „Rosną oczekiwania użytkowników”

Jak informuje IDC w II kwartale 2019 r. nastąpił minimalny wzrost sprzedaży smartfonów w Polsce. Na rynek dostarczono blisko 2,2 mln urządzeń, co oznacza wzrost sprzedaży o 0,9 proc. w porównaniu do analogicznego kwartału 2018 r. Dla porównania światowa sprzedaż smartfonów zmalała do 333,2 mln sztuk, czyli o 2,3 proc. w porównaniu do II kwartału 2018 r.

IDC podkreśla, że w raportowanym okresie nastąpiła dalsza koncentracja rynku. Pięciu producentów dostarczyło na polski rynek blisko 91 proc. wszystkich smartfonów (86 proc. rok wcześniej). Wszyscy pozostali dostawcy sprzedali łącznie tylko 200 tys. urządzeń.

- Polski rynek stał się rynkiem dojrzałym, stąd wzrosty sprzedaży smartfonów rok do roku są już niewielkie – zaznacza Marek Kujda, analityk z IDC. - Rosną za to oczekiwania klientów a w ślad za nimi wielkość ekranów i pojemność wbudowanej pamięci – w II kwartale 2019 roku już ponad 58 proc. urządzeń sprzedanych w Polsce posiadało ekran o przekątnej co najmniej 6 cali, a 21 proc. wyposażonych było w co najmniej 128 GB pamięci.

Dominującą pozycję w Polsce ma wciąż koncern Samsung, który w II kwartale br. odpowiadał za 41,9 proc. naszego rynku smartfonów. Na 2. pozycji znalazł się Huawei, który w ciągu kwartału zdobył udziały w rynku na poziomie 24,5 proc. W wypadku tej firmy trudno mówić jednak o sukcesie, bowiem w porównaniu z poprzednim kwartałem osiągnięty rezultat oznacza spadek o 11 proc. Na podium znalazło się także Xiaomi z udziałem w rynku w wysokości 11,7 proc, które wyprzedziło koncern Apple.

grafika

- Duży wpływ na rynek miała zapowiedź amerykańskich sankcji wobec Huawei – ocenia Marek Kujda. - Niepewność po stronie kanału sprzedaży i klientów pozwoliła Samsungowi i Xiaomi na zwiększenie udziałów w rynku w porównaniu do I kwartału bieżącego roku. W efekcie Samsung powrócił na pozycję lidera, a Xiaomi wyprzedziło Apple i zajęło trzecią pozycję. Udział rynkowy Huawei bliski 25 proc., który pozwolił firmie na utrzymanie drugiej pozycji w rankingu, można w obecnej sytuacji uznać za dobry wynik.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Kujda wspomina też o dodatkowych czynnikach kształtujący polski rynek smartfonów w raportowanym okresie.

- W odpowiedzi na oczekiwania użytkowników rosną nie tylko ekrany smartfonów i ilość wbudowanej pamięci, ale również ich możliwości fotograficzne. W II kwartale 2019 r. 24 proc. smartfonów sprzedanych w Polsce posiadało co najmniej 3 tylne aparaty fotograficzne. Natomiast w przypadku urządzeń kosztujących co najmniej 900 złotych aż 60 proc. z nich wyposażonych było w 3 lub 4 tylne aparaty fotograficzne – zaznacza Kujda.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?