Dzięki Smart eMBMS operator może skierować wybrane treści do określonych obszarów sieci. Jednocześnie pojawia się możliwość stworzenia nowych źródeł przychodów dzięki reklamom przed rozpoczęciem transmisji (pre-roll) i reklamom międzysegmentowym, np. po obejrzeniu krótkiej reklamy użytkownicy mogą oglądać transmisję bezpłatnie.
Smart eMBMS wykorzystuje dynamiczny algorytm aktywacji komórek, który wykrywa, gdy wielu użytkowników w komórce przesyła te same treści wideo w trybie transmisji pojedynczej. Kiedy ich liczba osiągnie określoną wartość progową w danej komórce, jej eMBMS aktywuje się, przełączając użytkowników w sposób automatyczny i płynny na strumień transmisji. W ten sposób zwalnia się krytyczne zasoby widma dla innych osób w ramach komórki i zapewnia każdemu z użytkowników dostęp do materiałów wideo tej samej, wysokiej jakości bez potrzeby konkurowania z innymi o zasoby sieciowe.












