„Sanatorium miłości 2” nadawane jest na antenie Jedynki w niedziele o godz. 21.15, począwszy od 5 stycznia 2020 roku. Po trzech pierwszych odcinkach średnia oglądalność produkcji (do 19 stycznia) wyniosła 3,26 mln widzów. Przełożyło się to na 21,70 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,22 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,59 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Oglądalność cyklu rośnie z odcinka na odcinek. Pierwszy z nich przyciągnął przed ekrany 2,89 mln osób. Drugi z nich miał 3,40 mln oglądających, a trzeci - 3,48 mln.

Względem pierwszego sezonu, emitowanego rok temu w tym samym paśmie, „Sanatorium miłości” straciło 470 tys. widzów, ale minimalnie wzrósł udział programu w grupie 16-49. Wówczas produkcja po trzech odcinkach gromadziła 3,73 mln widzów. Przełożyło się to na odpowiednio 23,81 proc., 14,16 proc. oraz 16,65 proc. udziału.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/the-voice-senior-nowy-program-tvp2-hitem-2-97-mln-widzow,7170777560811649a ##
TVP1 w paśmie emisji serialu zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym paśmie jest Polsat - 9,90 proc. udziału w rynku. Trzecie miejsce zajmuje TVN (6,74 proc.) a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (4,67 proc).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVP1 jest zdecydowanym liderem.

Z informacji przekazanych przez Telewizję Polską wynika, że według MOR „Sanatorium miłości” ogląda średnio 3,97 mln widzów, a średni peak wynosi 4,26 mln. Nadawca informuje, że program jest w czołówce najchętniej oglądanych tytułów w serwisie vod.tvp.pl (nie zdradzając danych liczbowych na ten temat). Publikacje z profilu facebookowego „Sanatorium miłości” dotarły do ponad 3 mln unikalnych odbiorców, a liczba odtworzeń filmów osiągnęła poziom 4,35 mln.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/8-wspanialych-tvp1-nowy-program-casting-marta-manowska-prowadzaca-opinie,7170778622047873a ##
„Sanatorium miłości” to autorski projekt Telewizji Polskiej, w którym biorą udział osoby w wieku 60 i więcej lat. Formuła reality-show polega na tym, że uczestnicy przez okres kilku tygodni mieszkają w sanatorium Równica w Ustroniu (leżącym w paśmie górskim Beskidu Śląskiego), gdzie poznają się i przeżywają przygody związane ze sferą uczuć.

Publiczny nadawca podkreśla, że „Sanatorium miłości” przełamuje stereotyp myślenia o osobach na emeryturze. Program ma przybliżyć problem dyskryminowania osób starszych i pokazać jesień życia w barwny i ciepły sposób, bez względu na wiek.











