Rozdział zawiera przygotowane przez klientów i agencje rekomendacje, wskazówki wzorcowe, narzędzia oraz dokumenty przetargowe z myślą o efektywności komunikacji marketingowej.
W dokumencie znalazły się m.in. wytyczne takie jak:
• źródła dla budowania wiedzy o rynku agencji Full Service,• zapytanie o informację RFI (Request For Information) w kategorii Full Service,• rekomendowane modele przetargów Full Service,• szczegółowy harmonogram i minimalny czas w przetargu Full Service,• efektywna komunikacja w przetargach - Brief, indywidualny de-Briefing, sesje kierunkowe,• kryteria i wagi ocen w przetargach Full Service,• terminy płatności i koszt pieniądza w czasie,• opłaty za udział w przetargu,• ochrona praw autorskich w przetargu.
Każde zagadnienie opisano w formie praktycznych wytycznych, które uzupełniają wzory dokumentów przetargowych (Brief, RFI, Scope of Work- lista produktów i usług agencji w kategorii Full Service).

- Publikowanym standardem, wytycznymi i narzędziami przypominamy, że jako Reklamodawcy i Agencje mamy realny wpływ na dobre praktyki i efektywność współpracy. Zastosowanie rekomendacji wypracowanych w Białej Księdze nie znosi ani nie ogranicza konkurencyjności, nie osłabia koncentracji na cenie i jakości kupowanych usług, nie faworyzuje żadnej ze stron relacji biznesowej. Ale w bezpośredni lub pośredni sposób realnie poprawia: szybkość, efektywność i koszty procesów, cenę i jakość kupowanych usług i w końcu finalne efekty komunikacji marketingowej - mówi Dariusz Andrian, prezes SAR.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biala-ksiega-branzy-komunikacji-marketingowej-szansa-na-jednolite-zasady-przetargow-musielismy-zbudowac-wzajemne-zaufanie ##
Z treścią rozdziału można się zapoznać na stronie DobryPrzetarg.com.pl.

Full Service zdefiniowano w dokumencie jako obszar komunikacji marketingowej obejmujący więcej niż jedną specjalizację w komunikacji, projektowany na długi okres, uwzględniający strategiczne podejście i prowadzenie marki oraz komunikacji.
Biała Księga - nowe standardy przetargów
Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej powstała w efekcie ponad dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki. Dokument wprowadza jednolite dla wszystkich sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej.
Dotychczas opublikowane zostały następujące rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.

Najbliższe rozdziały Białej Księgi zostaną opublikowane w październiku i listopadzie i obejmą obszary: produkcja filmów reklamowych oraz media. Ostatnie publikacje obejmą obszary: digital, branding i badania marketingowe.











