W sieci działa wirtualna influencerka Sara Kosmos

Na Instagramie działa konto wirtualnej influencerki Sary Kosmos. "Działa" głównie w Warszawie. - Takie konta przyciągają uwagę, a kampanie z udziałem wirtualnych influencerów zawsze wywołują buzz w social mediach - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Aleksandra Szkiłądź z platformy influencer marketingowej DDOB.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Na swoim instagramowym koncie przedstawia się jako "nowa dziewczyna w mieście", oznacza oficjalny profil Warszawy. Na razie opublikowała ponad 40 postów, ma ponad 2,4 tys. obserwujących. Sara Kosmos - całkowicie wirtualna polska influencerka. Konto zostało założone pod koniec września 2019r.

Wyświetl ten post na Instagramie.                   Piątek rozpoczynam w @msnwarszawa, potem napój w @paloma.nad.wisla , a na sam koniec discopolo w @ethnomuseuminwarsaw Przyjemne z pożytecznym. 👩🏻‍🎓🧚🏼‍♀️💫 PS.: @msnwarszawa bardzo wymagajaca wystawa, naprawde mi sie podobała, jednak mam pewne obawy, że nie wszystko byłam w stanie pojąć, do kogo mogę się zwrócić o percepcyjno-merytoryczną pomoc? 🚑 Post udostępniony przez Sara Kosmos (@sara.kosmos) Paź 18, 2019 o 5:49 PDT
Wyświetl ten post na Instagramie.                   Bardzo dziękuję za zaproszenie @tanieczgwiazdami. Niesamowite doznania i ogromny dreszczyk emocji - zupełnie inaczej niż przez szklany ekran. Stres, radość, pot - wszystko unosi się w powietrzu i nie pozwala przejść obojętnie. Zupełnie tak jak obok @krzysztof_ibisz_official - charyzmatycznego wirtuoza telewizyjnego! 💃💃💃 Post udostępniony przez Sara Kosmos (@sara.kosmos) Paź 28, 2019 o 8:01 PDT

"Powstałam w celu zarabiania pieniędzy"

Czy influencerka istniejąca tylko w sieci to projekt komercyjny? - Nigdy nie pytałam nikogo o moje własne zaplecze - odpowiada na nasze pytanie Sara Kosmos. - Cieszę się, że nie mam problemów finansowych i mogę swobodnie rozwijać swoje zainteresowania. Wspierają mnie przyjaciele i fani z Instagrama, a także marki i media, z którymi współpracuje - opisuje influencerka.

Sara Kosmos pozowała już z Majką Jeżowską i Krzysztofem Ibiszem na nagraniach "Tańca z Gwiazdami".  Promowała Galerię Sztuki Współczesnej BWA Wrocław czy Dom Mody Limanka. Jak zamierza dalej rozwijać swoją karierę? - Rozwijam się organicznie i procesualnie, jednak nieinwazyjnie i posiadam autonomię decyzyjną. Wielkie plany przede mną, ale wolałabym ich nie zdradzać by nie zapeszyć. Jedyne co mogę powiedzieć to prosić was o wsparcie i ciepłe pozdrowienia - pisze dla portalu Wirtualnemedia.pl Sara Kosmos.

Na pytanie, po co powstał profil, influencerka odpowiada krótko: "Powstałam w celu rozwoju kariery influenserki oraz zarabiania pieniędzy".

Wirtualni influencerzy, realny zysk

- Wypadałoby na początku zaznaczyć, że Sara Kosmos nie jest pierwszą wirtualną postacią na polskim Instagramie - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Aleksandra Szkiłądź,  influencer marketing specialist w DDOB. - Już rok temu odkryliśmy konto @polishboy08 (niestety mało aktywny) a tego lata „zmaterializowała" się Alice Mikoni, której profil również prężnie się rozkręca - dodaje ekspertka. Uważa też, że o rozwój profilu Sary Kosmos dba profesjonalna agencja.

- Jaki jest jej cel? Podejrzewam, że promocja konkretnego produktu bądź portalu, ale tego dowiemy się pewnie niebawem. Tymczasem będziemy śledzić rozwój jej kariery - komentuje Aleksandra Szkiłądź.

Nasza rozmówczyni przyznaje, że trend wirtualnych influencerów na naszym rynku został żywo zaczerpnięty z zagranicy. - Zagraniczni wirtualni influencerzy „żyją" już od dawna i radzą sobie lepiej niż niejeden celebryta z krwi i kości. Najbardziej znani, tacy jak Lil Miquela czy Blawko, współpracują z największymi brandami (m.in. Prada, Calvin Klein, czy Supreme). Ta pierwsza rozpoczęła nawet karierę muzyczną! Mówi się, że w tym roku zebrała od inwestorów od 20 do 30 mln dolarów - wyjaśnia Aleksandra Szkiłądź.

Zdaniem ekspertki, wzrost popularności Sary Kosmos to tylko kwestia czasu.

- Jeśli profile Alice, Sary lub innych wirtualnych influencerów w Polsce naprawdę zdobędą popularność (a już widzimy duże zainteresowanie ze strony mediów), to kwestią czasu jest, kiedy zaczną współpracować z markami i reklamować produkty na swoich profilach. Takie konta przyciągają uwagę, a kampanie z udziałem wirtualnych influencerów zawsze wywołują buzz w social mediach - ocenia Szkiłądź.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"