Amerykański magazyn satyryczny „Mad” jest wydawany od 1952 r. Oprócz USA jego lokalne wersje ukazują się w sześciu innych krajach, m.in. w Niemczech, Hiszpanii oraz Holandii.
Pismo publikuje głównie rysunki satyryczne oraz komiksy stawiające w żartobliwym świetle konkretne zjawiska polityczne i społeczne, a także ważne postaci życia publicznego na całym świecie.
Teraz, jak poinformował serwis The Hollywood Reporter na podstawie nieoficjalnych źródeł „Mad” ma zostać stopniowo wycofany z rynku. Zgodnie z planem wraz ukazaniem się tegorocznego numeru 9 w sierpniu br. magazyn zniknie z tradycyjnej kioskowej sprzedaży w USA i będzie dostępny jedynie w formie elektronicznej dla prenumeratorów oraz w ograniczonej ofercie w wybranych księgarniach.
Z kolei od numeru 11 w magazynie nie będą publikowane nowe treści, a jedynie najlepsze materiały z lat ubiegłych opatrzone nowymi okładkami. To oznacza, że po 67 latach obecności na rynku magazyn praktycznie zniknie z oferty.

Wydawca „Mad”, firma DC Entertainment nie potwierdziła oficjalnie informacji The Hollywood Reporter, nie ujawniła też przyczyn decyzji o faktycznej likwidacji pisma. Nie wiadomo też jakie będą dalsze losy zagranicznych wersji magazynu publikowanych na zasadach licencji.
„Mad” stał się w USA wpływowym tytułem w segmencie satyrycznym, cenionym szczególnie przez czytelników ze środowisk intelektualistów czy artystów. Po pojawieniu się doniesień o zamknięciu pisma wielu z nich nie kryło w internecie swojego rozczarowania decyzją podjętą przez wydawcę. Wśród nich znaleźli się m.in. muzyk Al Yankovic oraz Chris Miller, reżyser filmu „The Lego Movie”.












