Scripps Networks Interactive odrzucił ofertę Viacomu, negocjuje tylko z Discovery

Koncern Scripps Networks Interactive zdecydował o prowadzeniu rozmów na wyłączność o fuzji z Discovery Communications. Tym samym odrzucił ofertę Viacom Media Networks szacowaną na 10,6 mld dolarów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Jak poinformowaliśmy w zeszłym tygodniu, Viacom Media Networks i Discovery Communications prowadzą rozmowy dotyczące całościowego przejęcia Scripps Networks Interactive. W środę agencja Reuters podała, że Viacom zaoferował za Scripps 10,6 mld dolarów płatne gotówką.

Według „Financial Times” w poniedziałek odbyło się posiedzenie rady nadzorczej Scripps Networks Interactive, a we wtorek spotkali się członkowie rodziny Scrippsów, do których należy większościowy pakiet akcji koncernu. Zdecydowano, że dalsze rozmowy o transakcji będą prowadzone tylko z Discovery Communications. „Financial Times” powołał się na źródła zbliżone do sprawy, SNI i Discovery odmówiły komentarzy.

Według telewizji CNBC ustalono cenę 90 dol. za jeden walor SNI, co dawałoby wycenę Scrippsa na poziomie 11,7 mld dol. Rynkowa kapitalizacja Discovery to obecnie ponad 15 mld dolarów.

Oba koncerny rozmawiały już o fuzji w 2014 roku, ale wtedy przedstawiciele Scripps Networks Interactive wycofali się z negocjacji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/piotr-pietka-fuzja-scripps-networks-i-discovery-umocnilaby-pozycje-grupy-tvn ##

Scripps Networks Interactive jest nadawcą m.in. kanałów HGTV, Food Network, Travel Channel, Cooking Channel, DIY Network i Great American Country oraz wydawcą serwisu internetowego Food.com. Dwa lata temu koncern kupił Grupę TVN, za 52,7 proc. jej akcji zapłacił 854 mln euro, a resztą skupił od inwestorów giełdowych.

Discovery Communicationsn w ub.r. zanotował 6,5 mld dolarów wpływów (o 2 proc. mniej niż rok wcześniej), z czego 46 proc. na rynkach poza USA. W lipcu 2015 roku firma sfinalizowała przejęcie Eurosportu za niecały miliard euro. Jednocześnie kupiła prawa do transmisji w Europie w telewizji i internecie igrzysk olimpijskich, które odbędą się w latach 2018-2024. Kapitalizacja giełdowa koncernu wynosi ok. 15 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech