W grudniu ub.r. portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 11,48 mln internautów, co przełożyło się na 39,49 proc. zasięgu. Natomiast Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) miał 9,19 proc. użytkowników i 31,62 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Na portalu „Faktu” w sierpniu ub.r. wprowadzono płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści.
Taki system od siedmiu lat działa w serwisach „Gazety Wyborczej” (Agora), na koniec września korzystało z niego 241 tys. użytkowników. W grudniu Wyborcza.pl zanotowała 8,65 mln internautów i 29,77 proc. zasięgu, a Wyborcza.biz - 2,78 mln odwiedzających i 9,55 proc. zasięgu.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-listopad-2020-fakt-przeglad-sportowy,7170404090345601a ##

Portal „Rzeczpospolitej” przed serwisami „DGP”
Spośród dzienników o profile gospodarczo-prawnym zdecydowanie najpopularniejszy portal ma „Rzeczpospolita” (Gremi Media). W zeszłym miesiącu odwiedziło go 5,29 mln internautów, co dało 18,2 proc. zasięgu.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ma trzy witryny. Dziennik.pl zanotował 3,07 mln użytkowników i 10,57 proc. zasięgu, Gazetaprawna.pl - 2,27 mln użytkowników i 7,82 proc. zasięgu, a Forsal.pl - 1,34 mln użytkowników i 4,61 proc. zasięgu.
Serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) przyciągnął 1,26 mln internautów (co dało 4,34 proc. zasięgu), a witryna „Parkietu” (Gremi Media) - 458,1 tys. (1,58 proc. zasięgu).
Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 1,35 mln użytkowników i 4,66 proc. zasięgu. W serwisie system płatnych subskrypcji wprowadzono na początku grudnia ub.r.

Z kolei serwis „Polski The Times” (Polska Press), który zachowuje profil ogólnopolski, mimo że dzienniki pod tą marką od lat nie ukazują się w całym kraju, odwiedziło 2,45 mln internautów, co przełożyło się na 8,44 proc. zasięgu.
Na witryny kilku innych gazet ogólnopolskich, m.in. „Naszego Dziennika” i „Gazety Polskiej Codziennie”, zajrzało zbyt mało uczestników Mediapanelu, żeby ich wyniki mogły zostać określone w badaniu.
Dwanaście serwisów z zestawienia łącznie miało 49,61 mln użytkowników (bez współodwiedzalności). W porównaniu z 51,42 mln w listopadzie zanotowały spadek o 1,81 mln (3,5 proc.).

Fakt.pl z mniejszą stratą do SE.pl
Portal „Super Expressu” miesiąc do miesiąca stracił 126,4 tys. internautów (to 1,1 proc. w dół). Fakt.pl przy minimalnym spadku (o 1,3 tys. użytkowników, czyli 0,01 proc.) zmniejszył stratę do niego z 2,41 do 2,28 mln odwiedzających.
Zdecydowanie największy spadek zanotowała Gazetaprawna.pl - o 1,23 mln użytkowników (35,1 proc.). Na Wyborcza.pl ubyło 727,1 tys. internautów (7,7 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-2021-roku,7170404874512001a ##
Sporo użytkowników straciło też kilka innych witryn. Na Dziennik.pl liczba odwiedzających zmalała o 211,2 tys. (6,4 proc.), na Rp.pl - o 195,7 tys. (3,6 proc.), na Forsal.pl - o 186 tys. (12,2 proc.), a na Poskatimes.pl - o 117,3 tys. (4,5 proc.).
Wyborcza.biz z dużym wzrostem

Za to na Wyborcza.biz liczba internautów zwiększyła się o 737,4 tys. (36,1 proc.). PB.pl zyskał 132,2 tys. użytkowników (11,7 proc.), Przegladsportowy.pl - 60,9 tys. (4,7 proc.), a Parkiet.com - 57 tys. (14,2 proc.).











