SE.pl przed Fakt.pl. Portale „DGP” i Wyborcza.pl mocno w dół, PB.pl i Parkiet.com ze wzrostami

Serwisy internetowe dzienników ogólnopolskich w grudniu ub.r. odwiedziło 3,5 proc. internautów mniej niż miesiąc wcześniej. Liderem pozostaje portal „Super Expressu” wyprzedzający Fakt.pl. Mocno zmalały wyniki trzech witryn „Dziennika Gazety Prawnej” i Wyborcza.pl, a duże wzrosty osiągnęły Wyborcza.biz oraz portale „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

W grudniu ub.r. portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 11,48 mln internautów, co przełożyło się na 39,49 proc. zasięgu. Natomiast Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) miał 9,19 proc. użytkowników i 31,62 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Na portalu „Faktu” w sierpniu ub.r. wprowadzono płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści.

Taki system od siedmiu lat działa w serwisach „Gazety Wyborczej” (Agora), na koniec września korzystało z niego 241 tys. użytkowników. W grudniu Wyborcza.pl zanotowała 8,65 mln internautów i 29,77 proc. zasięgu, a Wyborcza.biz - 2,78 mln odwiedzających i 9,55 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-listopad-2020-fakt-przeglad-sportowy,7170404090345601a ##

Portal „Rzeczpospolitej” przed serwisami „DGP”

Spośród dzienników o profile gospodarczo-prawnym zdecydowanie najpopularniejszy portal ma „Rzeczpospolita” (Gremi Media). W zeszłym miesiącu odwiedziło go 5,29 mln internautów, co dało 18,2 proc. zasięgu.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ma trzy witryny. Dziennik.pl zanotował 3,07 mln użytkowników i 10,57 proc. zasięgu, Gazetaprawna.pl - 2,27 mln użytkowników i 7,82 proc. zasięgu, a Forsal.pl - 1,34 mln użytkowników i 4,61 proc. zasięgu.

Serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) przyciągnął 1,26 mln internautów (co dało 4,34 proc. zasięgu), a witryna „Parkietu” (Gremi Media) - 458,1 tys. (1,58 proc. zasięgu).

Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 1,35 mln użytkowników i 4,66 proc. zasięgu. W serwisie system płatnych subskrypcji wprowadzono na początku grudnia ub.r.

Z kolei serwis „Polski The Times” (Polska Press), który zachowuje profil ogólnopolski, mimo że dzienniki pod tą marką od lat nie ukazują się w całym kraju, odwiedziło 2,45 mln internautów, co przełożyło się na 8,44 proc. zasięgu.

Na witryny kilku innych gazet ogólnopolskich, m.in. „Naszego Dziennika” i „Gazety Polskiej Codziennie”, zajrzało zbyt mało uczestników Mediapanelu, żeby ich wyniki mogły zostać określone w badaniu.

grafika

Dwanaście serwisów z zestawienia łącznie miało 49,61 mln użytkowników (bez współodwiedzalności). W porównaniu z 51,42 mln w listopadzie zanotowały spadek o 1,81 mln (3,5 proc.).

Fakt.pl z mniejszą stratą do SE.pl

Portal „Super Expressu” miesiąc do miesiąca stracił 126,4 tys. internautów (to 1,1 proc. w dół). Fakt.pl przy minimalnym spadku (o 1,3 tys. użytkowników, czyli 0,01 proc.) zmniejszył stratę do niego z 2,41 do 2,28 mln odwiedzających.

Zdecydowanie największy spadek zanotowała Gazetaprawna.pl - o 1,23 mln użytkowników (35,1 proc.). Na Wyborcza.pl ubyło 727,1 tys. internautów (7,7 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-2021-roku,7170404874512001a ##

Sporo użytkowników straciło też kilka innych witryn. Na Dziennik.pl liczba odwiedzających zmalała o 211,2 tys. (6,4 proc.), na Rp.pl - o 195,7 tys. (3,6 proc.), na Forsal.pl - o 186 tys. (12,2 proc.), a na Poskatimes.pl - o 117,3 tys. (4,5 proc.).

Wyborcza.biz z dużym wzrostem

Za to na Wyborcza.biz liczba internautów zwiększyła się o 737,4 tys. (36,1 proc.). PB.pl zyskał 132,2 tys. użytkowników (11,7 proc.), Przegladsportowy.pl - 60,9 tys. (4,7 proc.), a Parkiet.com - 57 tys. (14,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele