Liga Mistrzów na Netfliksie? Rusza kluczowy przetarg

Netflix rozważa zakup praw do transmisji jednego meczu Ligi Mistrzów w każdej kolejce. Gigant streamingu do tej pory nie interesował się najbardziej elitarnymi rozgrywkami klubowej piłki na świecie.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Liga Mistrzów na Netfliksie? Rusza kluczowy przetarg
Liga Mistrzów

UEFA, we współpracy z organizacją zrzeszającą kluby z Europy, ogłosiła rozpoczęcie przetargu dotyczącego transmisji Ligi Mistrzów w latach 2027-2033. Przetarg dotyczy pięciu największych rynków w Europie: Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii,

W imieniu UEFA za sprzeda praw do transmisji odpowiada amerykańska agencja marketingu sportowego Relevent. Według wstępnych szacunków dochody UEFA z klubowych rozgrywek wzrosną o co najmniej 10 proc., z 4,4 do 5 mld euro rocznie.

Netflix i Amazon powalczą o Ligę Mistrzów?

Z ustaleń "The Athletic" wynika, że Relevent chce zainteresować tymi transmisjami globalnych gigantów streamingowych, takich jak Apple, Amazon czy Netflix. Nowa strategia zakłada również możliwość dłuższych umów niż dotychczasowe trzyletnie kontrakty, co ma na celu zmniejszenie ryzyka i kosztów dla firm medialnych

Jak informuje "The Times", Netflix planuje wykonać kolejny krok na rynku praw transmisji sportowych, rozważając zakup praw do jednego meczu w każdej kolejce Ligi Mistrzów.

Netflix do tej pory nie był obecny na rynku praw piłkarskich. Pokazywał za to m.in. niektóre walki bokserskie, mecze tenisowe, spotkania NFL i turnieje golfowe. Netflix prawie rok temu kupił prawa do transmisji piłkarskich mistrzostw świata kobiet w 2027 i 2031 roku.

Więcej doświadczenia w obszarze piłkarskim mają inni giganci streamingowi. Amazon Prime Video pokazuje już jeden mecz Ligi Mistrzów z każdej kolejki w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Włoszech, a Apple ma globalne prawa do MLS.

W Polsce Liga Mistrzów w Canal+

W Polsce Ligę Mistrzów od jesieni ub.r. pokazuje Canal+, który pozyskał te prawa do końca sezonu 2026/2027. Przedtem przez sześć lat rozgrywki były obecne na antenach Polsat Sport Premium.

Od kilku lat sublicencję, obejmującą jeden mecz z każdej kolejki i skróty wszystkich, pozyskuje Telewizja Polska. Nową umowę z Canal+ podpisała pod koniec września.

Od połowy 2021 do czerwca br. na naszym rynku działała natomiast platforma streamingowa Viaplay, która transmitowała m.in. piłkarską ligę angielską, niemiecką, Ligę Konferencji, Ligę Europy, a także gale KSW i wyścigi Formuły 1.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]