Seriale Canal+, AXN, Netflixa i reklamy dały Opus TV 21 mln zł wpływów i 325 tys. zł zysku, Opus Film wyszedł na plus

Dom produkcyjny Opus TV, który w ub.r. realizował m.in. seriale dla Canal+ Polska , AXN, Netflixa, osiągnął 20,85 mln zł przychodów i 325,4 tys. zł zysku netto. Natomiast jego siostrzana spółka Opus Film, produkująca głównie filmy i spoty reklamowe, zanotowała w ub.r. spadek przychodów o 17,7 proc. do 21,99 mln zł i wzrost wyniku netto z 457,3 tys. zł straty do 59,1 tys. zł zysku.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Seriale Canal+, AXN, Netflixa i reklamy dały Opus TV 21 mln zł wpływów i 325 tys. zł zysku, Opus Film wyszedł na plus
Kadr z serialu „Kruk. Szepty słychać po zmroku”

Przychody Opus TV poszły w górę rok do roku z 6,69 do 20,85 mln zł. Wpływy sprzedażowe zmalały z 18,53 do 6,64 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z -11,83 do 14 22 mln zł.

Wpływy sprzedażowe w kraju zmalały z 9,23 do 6,61 mln zł, a te z zagranicy skurczyły się z 9,3 mln zł do 23,6 tys. zł.

Opus TV kręci seriale dla Canal+, AXN, Netflixa

W ub.r. Opus TV zrealizował zakontraktowane wcześniej produkcje serialowe: „Liberator” wspólnie z firmą Juice na zlecenie Netflixa oraz drugi sezon „Ultraviolet”, który w AXN emitowano jesienią ub.r.

Jednocześnie Opus TV zaczął prace przy dwóch serialach dla Canal+ Polska: wstępne przygotowania do realizacji drugiego sezonu „Kruk. Szepty słychać po zmroku” (zdjęcia do niego ruszyły w drugiej połowie września br.) oraz realizację serialu „Klangor”.

Ponadto Opus TV produkował dla banku Credit Agricole spoty z udziałem Dawida Podsiadło, ta współpraca jest kontynuowana w br.

grafika

20,4 mln zł kosztów, zysk na fundusz zapasowy

W ub.r. wydatki operacyjne Opus TV wyniosły 20,39 mln zł, wobec 6,14 mln zł rok wcześniej. Nakłady na usługi obce poszły w górę rok do roku z 4,6 do 15,54 mln zł, na wynagrodzenia (głównie dla współpracowników, w firmie była jedna osoba na etacie) - z 1,23 do 3,1 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 231 do 814,7 tys. zł.

Zysk sprzedażowy firmy zmalał z 552,6 do 461,5 tys. zł, zysk operacyjny - z 647,1 do 418,1 tys. zł, zysk brutto - z 640,6 do 417,7 tys. zł, a zysk netto - z 540,4 do 325,4 tys. zł.

Jedynym udziałowcem Opus TV jest prezes spółki Łukasz Dzięcioł. W zeszłym tygodniu zdecydował, że jej zeszłoroczny zysk netto zasili fundusz zapasowy.

- W ocenie Zarządu Spółki zarówno wskaźniki ekonomiczne, jak i założenia programowe działalności dają mocną podstawę do optymistycznych prognoz gospodarczych dla Spółki w kolejnych latach - zaznaczono w sprawozdaniu Opus TV.

grafika

Opus Film ze spadkiem wpływów i zyskiem netto

Z kolei Opus Film, którego właścicielami są Piotr i Wojciech Dzięciołowie, zanotował w ub.r. spadek przychodów o 17,7 proc. do 21,99 mln zł. Wpływy sprzedażowe zmniejszyły się z 26,46 do 24,96 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół ze 130,1 tys. zł do 2,99 mln zł.

Przychody sprzedażowe w kraju wzrosły z 13,58 do 15,21 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 12,89 do 9,74 mln zł.

W ub.r. nadal dystrybuowano film „Zimna wojna” (Opus Film był jego koproducentem) wyróżniony m.in. trzema nominacjami do Oscarów. Premierę miały dwa filmy zrealizowane przez firmę: „Ja teraz kłamię” w reżyserii Pawła Borowskiego i krótkometrażowy „Powrót birbanta. Rekonstrukcja”.

Opus Film jako koproducent pracował przy realizacji polsko-niemieckiego filmu „Smak Pho”. W sprawozdaniu firma podała, że zrezygnowała z produkcji dwóch developmentów filmowych, na które wcześniej wydała 287,2 tys. zł.

Ponadto Opus Film produkował spoty reklamowe, w ub.r. m.in. dla marek Żywiec i Ballantine’s.

grafika

Koszty operacyjne Opus Film zmalały mocniej niż wpływy - o 18,6 proc. do 21,95 mln zł. Wydatki na usługi obce spadły z 21,19 do 17,66 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,58 do 1,57 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 195 do 192,8 tys. zł. W firmie było w ub.r. średnio 9 pracowników etatowych, o dwóch mniej niż rok wcześniej.

Z kolei nakłady na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się z 943,8 do 908,6 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,38 do 1,1 mln zł.

Ponadto pozostałe przychody operacyjne (składają się na nie głównie dotacje) poszły w górę z 840,3 tys. zł do 1,33 mln zł, pozostałe koszty operacyjne - z 545,2 do 591,1 tys. zł, a koszty finansowe (głównie odsetek) - z 99,3 do 494,9 tys. zł.

W efekcie wyniki rentowności Opus Film wyszły na plus. Wynik sprzedażowy wzrósł z 245 tys. zł straty do 41 tys. zł zysku, zysk operacyjny - z 50,1 do 785,3 tys. zł, wynik brutto - z 41,5 tys. zł straty do 290,6 tys. zł zysku, a wynik netto - z 457,3 tys. zł straty do 59,1 tys. zł zysku.

Udziałowcy zysk netto przeznaczyli na fundusz zapasowy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/producent-rolnik-szuka-zony-i-mam-talent-fremantlemedia-polska-poprawil-rentownosc-w-br-plusem-powrot-brzyduli-minusem-epidemia,7170457100633729a ##

Opus TV i Opus Film tak jak wszystkie firmy produkujące treści wideo w związku z epidemią koronawirusa musiały od połowy marca do końcówki maja wstrzymać prace na planach zdjęciowych.

- Po tym okresie wszystko zaczęło wracać do normy. Zaczęto powoli produkcję filmów reklamowych. Wznowiono również pracę przy filmach fabularnych, których produkcja była na czas pandemii zawieszona - opisano w sprawozdaniu Opus Film.

- W maju 2020 r wydzielono do odrębnej firmy wszystkie posiadane nieruchomości. Zdarzenia te nie wpłynęły w sposób istotny na kondycję firmy - zaznaczono.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"