WP SportoweFakty przed Sport.onet.pl, Sport.tvp.pl przyciągał na prawie 3 godziny (TOP serwisów i aplikacji sportowych)

W czerwcu najpopularniejszym serwisem sportowym były Sportowefakty.wp.pl, wyraźnie wyprzedzając Sport.onet.pl. Natomiast zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez internautów osiągnął Sport.tvp.pl. Wśród aplikacji mobilnych liderem była TVP Sport.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W minionym miesiącu Sportowefakty.wp.pl - zapewniające prawie cały ruchu WP.pl w kategorii sportowej - odwiedziło 8,84 mln realnych użytkowników, czyli 32,43 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 271,79 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez godzinę, 19 minut i 32 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Sportowefakty.wp.pl były zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon. Zajmującą drugie miejsce sekcję sportową Onetu odwiedziło 7,39 mln internautów, którzy wykonali 139,8 mln odsłon i spędzili na stronie przeciętnie po 31 minut i 41 sekund. Do Grupy Onet-RAS Polska należy też witryna „Przeglądu Sportowego”, która w kategorii sportowej zanotowała 4,82 mln użytkowników i 32,51 mln odsłon.

Z kolei pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzającego zdecydowanie najlepszy wynik osiągnął Sport.tvp.pl - 2 godziny, 48 minut i 44 sekund (przy 4,51 mln użytkowników i 52,26 mln odsłon). Z witryny Flashscore.pl prezentującej wyniki na żywo przeciętny użytkownik korzystał natomiast przez godzinę, 32 minuty i 30 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gemius-pbi-czerwiec-2018,7171424028763777a ##

W czerwcu tematem numer 1 w mediach o tematyce sportowej były piłkarskie mistrzostwa świata rozgrywane w Rosji. W pierwszej połowie miesiąca relacjonowano głównie przygotowania naszej drużyny, a potem sam turniej. Polska reprezentacja po przegranych z Senegalem 19 czerwca i Kolumbią 24 czerwca straciła szanse na awans z grupy.

Czołowi wydawcy internetowi wysłali do Rosji po kilku korespondentów, przygotowali osobne sekcje o mundialu oraz codzienne programy wideo. Telewizja Polska miała o wiele liczniejszą ekipę na turniej, ponieważ pokazywała na wyłączność w naszym kraju wszystkie mecze. Transmisje były też dostępne na portalu TVP.pl - w serwisie sportowym oraz witryną ze streamingiem wybranych stacji.

Sport.pl (Grupa Gazeta.pl) zdecydowanie wyprzedził dział sportowy Interii pod względem liczby użytkowników (4,93 mln, wobec 4 mln u konkurenta) i odsłon (75,4 mln wobec 45,54 mln), przy nieznacznie krótszym średnim czasie korzystania przez odwiedzającego (20 minut i 16 sekund wobec 22 minuty i 35 sekund).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-czerwiec-2018-rekord-tvp1-i-tvp-sport,7171428697598081a ##

Flashscore.pl przy 966,7 tys. użytkowników zanotował aż 54,98 mln odsłon, czyli więcej niż pięć witryn z kolejnych pozycji łącznie.

grafika

Tylko na komputerach Sportowefakty.wp.pl miały 5,38 mln użytkowników, 131,92 mln odsłon oraz 51 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, natomiast sekcja sportowa Onetu - 4,35 mln użytkowników, 62,04 mln odsłon oraz 25 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania.

W kolei na Sport.tvp.pl przeciętny użytkownik spędził aż 3 godziny, 15 minut i 4 sekundy, a na Flashscore.pl - 2 godziny, 8 minut i 33 sekundy.

Zbliżone wyniki zanotowały dział sportowy Interii i serwis Sport.pl (Grupa Gazeta.pl). Pierwszy miał nieco więcej użytkowników (2,4 mln, wobec 2,3 mln u konkurenta) i znacznie dłuższy średni czas korzystania (23 minuty i 34 sekundy wobec 15 minut i 41 sekund), a ten drugi - więcej odsłon (25,73 mln wobec 22,8 mln).

grafika

Na smartfonach i tabletach serwis sportowy WP.pl odwiedziło 5,8 mln internautów, którzy wykonali 139,87 mln odsłon oraz spędzili na nim średnio po 73 minuty i 52 sekundy. Witryna osiągnęła najlepsze wyniki we wszystkich tych wskaźnikach.

Sekcja sportowa Onetu miała 4,87 mln użytkowników i 77,76 mln odsłon, a Sport.pl - 3,47 mln użytkowników i 49,67 mln odsłon. Ze Sport.tvp.pl użytkownik korzystał średnio przez 60 minut i 20 sekund.

grafika

Zdecydowana większość serwisów osiągnęła dużo lepsze wyniki niż rok wcześniej. Witryna sportowa WP.pl zyskała 10,49 pkt proc. zasięgu, 116,43 mln odsłon oraz 27 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 47,8, 74,9 i 53,8 proc. w górę).

Sekcja sportowa Onetu zanotowała wzrosty o 7,55 pkt proc. zasięgu i 26,2 mln odsłon (czyli o 38,5 i 23,1 proc.), Sport.pl - o 7,19 pkt proc. zasięgu i 1,67 mln odsłon (66 i 2,3 proc.), a Przegladsportowy.pl - o 7,57 pkt proc. zasięgu i 8,88 mln odsłon (74,7 i 37,6 proc.). We wszystkich tych serwisach spadł natomiast przeciętny czas spędzany przez użytkownika.

Ogromne wzrosty osiągnął Sport.tvp.pl. Serwis zanotował ponad pięć razy wyższy zasięg (w górę z 3,14 do 16,55 proc.) i dziesięć razy więcej odsłon (wzrost z 5,12 do 52,26 mln), a średni czas korzystania z niego przez użytkownika wydłużył się ponad sześciokrotnie.

Niewielki spadek zasięgu (o 0,11 pkt proc.) zanotował Polsatsport.pl, natomiast w przypadku Flashscore.pl zasięg zmalał o 1,03 pkt proc. (czyli 22,5 proc.), za to liczba odsłon zwiększyła się o 19,32 mln (54,2 proc. w górę).

grafika

Jeśli chodzi o sportowe aplikacje mobilne, to tylko trzy miały wystarczająco dużo użytkowników, żeby ich wszystkie wyniki zostały określone w badaniu Gemius/PBI.

TVP Sport odwiedziło 474 tys. internautów, którzy wykonali w niej 18,41 mln odsłon oraz spędzili średnio po prawie pięć godzin. Sport.pl Live miał 139,1 tys. użytkowników, 40,84 mln odsłon oraz 3 godziny i 24 minuty średniego czasu korzystania, a WP SportoweFakty - 36,9 tys. użytkowników, 7,13 mln odsłon oraz 2 godziny i 41 sekundy średniego czasu korzystania.

Z kolei w aplikacji Fangol wykonano 26,92 mln odsłon.

grafika

Aplikacja TVP Sport w czerwcu ub.r. zanotowała zbyt mały ruch, żeby został oszacowany w badaniu Gemius/PBI.

Sport.pl Live osiągnął bardzo duże wzrosty liczby odsłon i średniego czasu korzystania przez użytkownika, a WP SportoweFakty - niewielki wzrost liczby odsłon i o prawie godzinę dłuższy średni czas korzystania. Obie aplikacje zanotowały spadki zasięgu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"