Serwisy sportowe: Onet przed WP. Interia, TVP.pl i SE.pl mocno w górę, Weszło.fm przed Zapinamy Pasy (TOP25)

W lutym br. większość czołowych witryn sportowych zanotowała dużo wyższą odwiedzalność niż rok wcześniej. Witryny Grupy Onet-RAS Polska miały więcej użytkowników i mniej odsłon od stron Wirtualnej Polski. W skali roku największe wzrosty zasięgów zanotowały sportowe sekcje Interii, TVP.pl, SE.pl i Pomorska.pl. Weszło.fm osiągnęło znacznie wyższe wyniki niż Zapinamypasy.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dział sportowy Onetu w zeszłym miesiącu odwiedziło 7,1 mln realnych użytkowników, czyli 25,41 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 132,17 mln odsłon, a każdy korzystał z nich przez 31 minut i 26 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Z kolei Sportowefakty.wp.pl przy 6,99 mln użytkowników zanotowały 186,7 mln odsłon oraz 53 minuty i 4 sekundy.

Sport.pl (Grupa Gazeta.pl) miał 4,08 mln użytkowników i 59 mln odsłon, Sport.interia.pl - 3,36 mln użytkowników i 38,23 mln odsłon, a Przegladsportowy.pl (Grupa Onet-RAS Polska) - 3,27 mln użytkowników i 21,12 mln odsłon.

Z sekcji sportowej TVP.pl przeciętny odwiedzający korzystał przez godzinę i 17:33 minut. Natomiast Flashscore.pl przy 1,18 mln użytkowników zanotowała 79,07 mln odsłon oraz dwie godziny i 11:12 minut.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gemius-pbi-luty-2018-raport-onet-rasp-przed-wirtualna-polska-interia-pl-zwieksza-przewage-nad-gazeta-pl ##

W zestawieniu oprócz Przegladsportowy.pl są witryny trzech innych dzienników - sekcje sportowe Fakt.pl (796,9 tys. użytkowników i 2,64 mln odsłon), SE.pl (624,5 tys. użytkowników i 2,45 mln odsłon) i Pomorska.pl (492,6 tys. użytkowników i 1,05 mln odsłon). Natomiast branżę telewizyjną oprócz Sport.tvp.pl reprezentuje Polsatsport.pl (916,3 tys. użytkowników i 5,33 mln odsłon).

W rankingu znalazły się też dwa serwisy o skokach narciarskich: Skijumping.pl (425,3 tys. użytkowników i 2,93 mln odsłon) oraz Skokinarciarskie.pl (402,3 tys. użytkowników i 2,17 mln odsłon).

90 minut.pl przy 409,6 tys. użytkowników miał 15,81 mln odsłon oraz 24 minuty i 52 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkowników, natomiast Weszło.com zanotowało 330,3 tys. użytkowników, 11,12 mln odsłon oraz 51 minut i 18 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

Tylko na komputerach Sportowefakty.wp.pl wyprzedziły Sport.onet.pl. Pierwszy serwis miał 4,67 mln użytkowników (a także 97,4 mln odsłon i 51:10 minut średniego czasu korzystania), a drugi - 4,55 mln użytkowników (oraz 69,29 mln odsłon i 27:04 minut przeciętnego czasu korzystania).

Sport.pl zanotował 2,31 mln odwiedzających i 22,5 mln odsłon, a Sport.interia.pl - 2,24 mln użytkowników i 23,08 mln odsłon.

Na Sport.tvp.pl użytkownik spędził przeciętnie godzinę i 29:05 minut, a na Flashscore.pl - trzy godziny i 18:55 minut.

Z kolei na smartfonach i tabletach Sport.onet.pl odwiedziło 4,27 mln użytkowników, którzy wykonali 62,87 mln odsłon oraz korzystali średnio przez 23:25 minut. Natomiast Sportowefakty.wp.pl zanotowały 4,18 mln użytkowników, 89,29 mln odsłon oraz 32:48 minut przeciętnego czasu korzystania.

Flashscore.pl przy 500,7 tys. użytkowników miał 12,04 mln odsłon, a 90minut.pl zanotował 180,9 tys. odwiedzających i 9,22 mln odsłon. Z Weszło.com przeciętny użytkownik korzystał przez 49:26 minut, ze Sport.tvp.pl - przez 30:46 minut, z Flashscore.pl - przez 27:19 minut, a z 90minut.pl - przez 23:46 minut.

grafika

Strony i aplikacje sportowe Grupy Onet-RAS Polska (na czele ze Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl i Ekstraklasa.tv) w minionym miesiącu zanotowały 7,89 mln użytkowników, 166,27 mln odsłon oraz 34 minuty i sekundę średniego czasu korzystania.

Wirtualna Polska (w kategorii sportowej prawie cały ruch zapewnia jej serwis Sportowefakty.wp.pl) miała 7 mln użytkowników, 191,85 mln odsłon oraz 53 minuty i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei strony i aplikacje sportowe Grupy Gazeta.pl odwiedziło 4,33 mln użytkowników, którzy wykonali tam 98,04 mln odsłon oraz spędzali średnio po 24 minuty i 17 sekund.

grafika

Sport.onet.pl zanotował w skali roku wzrost zasięgu o 6,78 pkt proc. (czyli 36,4 proc.). Jednocześnie serwis zyskał 38,86 mln odsłon (to 41,6 proc. w górę), za to średni czas korzystania z niego zmalał o 11:58 minut (czyli 27,6 proc.). Z kolei Sportowefakty.wp.pl zyskały 5,27 pkt proc. zasięgu, 59 mln odsłon oraz 13:46 minut średniego czasu korzystania (to 26,7, 46,2 i 35 proc. w górę).

W czołowej dziesiątce tylko Flashscore.pl zanotował spadek zasięgu - o 0,11 pkt proc. (czyli 2,5 proc.). Dużo mocniej zmalały wyniki Meczyki.pl: o 0,62 pkt proc. zasięgu,7,68 mln odsłon i 10:34 minuty przeciętnego czasu korzystania (czyli o 19,8, 49,3 i 39,6 proc.). W styczniu br. serwis zrezygnował z opcji dodawania przez internautów linków do pirackich transmisji.

Ekstraklasa.tv straciła 0,67 pkt proc. zasięgu (to 22,5 proc. w dół), Skijumping.pl - 0,28 pkt proc. zasięgu i 2,6 mln odsłon (15,6 i 47 proc. w dół), 90minut.pl - 0,35 pkt proc. zasięgu (19,2 proc.), Kfd.pl - 0,95 pkt proc. zasięgu i 4,35 mln odsłon (50,8 i 79,5 proc.), natomiast Futbolowo.pl - 0,32 pkt proc. zasięgu i 1,13 mln odsłon (27,1 i 26,8 proc.).

Za to Sport.tvp.pl zyskał 2,28 pkt proc. zasięgu, 5,68 mln odsłon i 47:15 minut średniego czasu korzystania, co stanowi wzrosty o 68,5 i 87,2 i 155,9 proc. W pierwszej połowie miesiąca w serwisie były obszerne relacje i wiele transmisji z zimowych igrzysk olimpijskich.

Sekcja sportowa Interii miała o 4,78 pkt proc. zasięgu, 18,93 mln odsłon i 8:24 minut średniego czasu korzystania więcej niż rok wcześniej (to 65,9, 98,1 i 60,6 proc. w górę). Natomiast dział sportowy SE.pl zyskał 1,1 pkt proc. zasięgu i 1,24 mln odsłon (97,3 i 101,3 proc.), a dział sportowy Pomorska.pl - 1,46 pkt proc. zasięgu i 553,7 tys. odsłon (486,7 i 110,2 proc.).

grafika

Witryny i aplikacje sportowe Grupy Onet-RAS Polska zyskały w skali roku 5,38 pkt proc. zasięgu i 20,89 mln odsłon (to 23,5 i 14,4 proc. w górę), a średni czas korzystania z nich zmalał o 9:19 minut (czyli 21,5 proc).

Wirtualna Polska osiągnęła wzrosty o 5,16 pkt proc. zasięgu, 56,87 mln odsłon oraz 13:24 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 25,9, 42,1 i 33,3 proc. w górę), a Grupa Gazeta.pl - 2,58 pkt proc. zasięgu, 12,95 mln odsłon oraz 1:44 minuty przeciętnego czasu korzystania (20, 15,2 i 7,7 proc. w górę).

grafika

W lutym ruszyły dwie internetowe rozgłośnie sportowe: od początku miesiąca nadaje Zapinamypasy.pl, a od 9 lutego - Weszło.fm (związane z serwisem Weszło.com). W całym miesiącu pierwsza witryna miała 105,7 tys. użytkowników i 402,7 tys. odsłon, a druga - 164,3 tys. użytkowników i 1,05 mln odsłon. Z pierwszej odwiedzający korzystał średnio przez 4 minuty i 29 sekund, a z drugiej - 3 minuty i 43 sekundy.

Na komputerach Zapinamypasy.pl miało więcej użytkowników, ale zdecydowanie mniej odsłon i krótszy czas korzystania niż Weszło.fm. Natomiast na smartfonach i tabletach pierwszą stronę odwiedziło zbyt mało uczestników badania Gemius/PBI, żeby jej odwiedzalność mogła zostać określona.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"