Serwisy sportowe: Wirtualna Polska wyprzedziła Onet-RASP - w dół Sport.pl, w górę Interia (TOP20)

Grupa Wirtualna Polska w kategorii sportowej wyprzedziła Grupę Onet-RASP, duży spadek zanotowała Grupa Gazeta.pl, a wzrost - Grupa Interia.pl. Wśród serwisów liderem są Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl i Sport.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

We wrześniu br. sekcję sportową WP.pl, funkcjonującą pod marką Sportowefakty.wp.pl, odwiedziło 5,83 mln realnych użytkowników, czyli 21,84 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 163,44 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 56 minut i 11 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Witryna jest zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon. Zajmujący kolejne miejsce Sport.onet.pl miał 4,76 mln odwiedzających i 108,8 mln odsłon. Przeglądsportowy.pl (Grupa Onet-RASP) przy 2,94 mln użytkowników zanotował 22,82 mln odsłon, a Sport.pl (Grupa Gazeta.pl) przy 2,51 mln użytkowników miał 48,49 mln odsłon.

Z kolei najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika osiągnęły dwie witryny, w których można głównie sprawdzać na żywo wyniki różnych rozgrywek: Flashscore.pl (dwie godziny i 3:09 minuty) i Livescore.com (godzina i 22:54 minuty).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-gemius-pbi-wrzesien-2017 ##

W rankingu znalazły się też sekcje sportowe innych portali horyzontalnych: Interii (2,14 mln użytkowników i 29,07 mln odsłon), SE.pl (446,7 tys. użytkowników i 1,3 mln odsłon) oraz Fakt.pl (433 tys. użytkowników i 1,03 mln odsłon). Na liście są też dwie witryny nadawców telewizyjnych: Polsatsport.pl (1,27 mln użytkowników i 7,07 mln odsłon) i Sport.tvp.pl (813,5 tys. użytkowników i 5,97 mln odsłon), a także witryna rozgrywek Lotto Ekstraklasy i należący do Polskiego Związku Piłki Nożnej serwis Łączynaspiłka.pl.

Ponadto w zestawieniu są m.in. Meczyki.pl (1,24 mln użytkowników i 16,19 mln odsłon), udostępniające linki do pirackich transmisji różnych rozgrywek i skrótów wideo oraz serwis aplikacji dla biegaczy i rowerzystów Endomondo (366 tys. użytkowników i 4,7 mln odsłon).

Na Flashscore.pl przeciętny użytkownik wykonał 58,3 odsłony, na Livescore.com - 57,4, a na 90minut.pl - 41,7.

W skali roku sekcja sportowa WP.pl zanotowała minimalny wzrost zasięgu (o 0,2 pkt proc., czyli 0,9 proc.) i spadek liczby odsłon (o 950,7 tys., a więc 0,6 proc.), natomiast średni czas korzystania z niej przez użytkownika wydłużył się o 14 minut i 35 sekund, czyli 35 proc.). Jednocześnie dział sportowy Onetu stracił 2,02 pkt proc. zasięgu, 26,76 mln odsłon oraz osiem minut i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania (to spadki o 10,2, 19,7 i 21,3 proc.). W konsekwencji witryna WP zwiększyła swoją przewagę w każdej z tych statystyk.

Przegladsportowy.pl przy minimalnym wzroście zasięgu stracił 8,04 mln odsłon i 3:57 minuty średniego czasu korzystania (to 26 i 32,3 proc. w dół), natomiast Sport.pl stracił 4,54 proc. zasięgu i 3,79 mln odsłon (32,6 i 6,1 proc. w dół), za to zyskał 5:04 minuty średniego czasu korzystania (25,5 proc. w górę).

Duże spadki zasięgu zanotowały też Sport.tvp.pl (o 0,68 pkt proc., czyli 18,2 proc.), Ekstraklasa.tv (o 0,89 pkt proc. i 30,8 proc.), Futbolowo.pl (o 0,65 pkt proc. i 26,7 proc.), Sport.fakt.pl (o 0,47 pkt proc. i 22,5 proc.), Łączynaspiłka.pl (o 1,25 pkt proc. i 46,1 proc.) oraz Endomondo.com (o 0,55 pkt proc. i 28,6 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serwisy-vod-najpopularniejsze-vod-pl-przed-player-pl-tvp-i-cda-przed-ipla-netflix-wyprzedzial-showmaxa ##

Za to Sport.interia.pl zyskał 1,83 pkt proc. zasięgu i 4,93 mln odsłon (to 29,5 i 20,4 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania przez użytkownika o 8,1 proc. Spore wzrosty zasięgu zanotowały też Mwyniki.pl, Livescore.com i Sportslive.info, których we wrześniu ub.r. nie było w czołowej dwudziestce.

grafika

Serwisy sportowe Grupy Wirtualna Polska (którym prawie cały ruch zapewniają Sportowefakty.wp.pl) miały we wrześniu 5,85 mln realnych użytkowników, 169,42 mln odsłon oraz 56 minut i 53 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego.

W każdej z tych statystyk są przed witrynami Grupy Onet-RAS Polska (głównie Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl i Fakt.pl/sport), które miały 5,76 mln użytkowników, 138,62 mln odsłon i 32 minuty średniego czasu korzystania.

Z kolei Grupa Gazeta.pl w kategorii sportowej (ma w niej m.in. serwisy Sport.pl, Futbolowo.pl, Myfitness.pl) osiągnęła zdecydowanie wyższe wyniki niż Sport.interia.pl, jedyny sportowy serwis Grupy Interia.pl.

Strony sportowe Grupy WP zyskały w skali roku 0,27 pkt proc. zasięgu, 5,01 mln odsłon i 15:17 minuty przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 1,2, 3 i 36,7 proc. w górę). Dzięki temu w każdej z tych statystyk udało im się wyprzedzić Grupę Onet-RAS Polska, która straciła 1,51 pkt proc. zasięgu, 37,9 mln odsłon i 9:59 średniego czasu korzystania (6,5, 21,5 i 23,8 proc. w dół).

Z kolei Grupa Gazeta.pl mimo spadku zasięgu o 4,55 pkt proc. (czyli 29,5 proc.) osiągnęła wzrost liczby odsłon o 28,96 mln (40,4 proc. w górę) i przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika o 11:15 minuty (czyli o 56,1 proc.).

Grupa Interia zanotowała w tej kategorii takie same zmiany jak Sport.interia.pl.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"