Serwisy SVoD to platformy oferujące dostęp do filmów i seriali w technologii streamingu w zamian za miesięczną lub roczną subskrypcję opłacaną przez użytkowników.
W ostatnich latach rynek ofert SVoD dynamicznie rośnie. Świadczą o tym m.in. coraz lepsze wyniki serwisu Netflix, a także udane starty takich platform jak Disney+ czy serwisu HBO Max.
Dobry 2019 rok
Teraz firma analityczna Digital TV Research opublikowała dane wskazujące, że cała branża SVoD może zaliczyć 2019 r. do udanych.
Czytaj także: Kinowe premiery Universal Studios wcześniej w internecie. „Kina muszą wrócić do szeregu”
W ub.r. globalna liczba użytkowników filmowych serwisów streamingowych wyniosła 642 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 28 proc. Analizy wskazują, że statystycznie na jednego użytkownika w 2019 r. przypadało 1,59 subskrypcji na platformach SVoD, podczas gdy rok wcześniej wskaźnik ten był na poziomie 1,44 subskrypcji.

Według Digital TV Research w ub.r. największa liczba (ok. 200 mln) abonentów usług streamingu wideo to mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, na 2. miejscu znajdują się Chiny. W USA w 2019 r. przybyło 43 mln subskrybentów SVoD, podczas gdy w Chinach ich liczba wzrosła o 35 mln.











