Serwisy TVP, „Wprost” i „Newsweeka” z rekordowymi wynikami

W czerwcu br. ze względu na piłkarskie mistrzostwa świata sekcja sportowa portalu Telewizji Polskiej zanotowała rekordową odwiedzalność. Z kolei w związku z aferą taśmową dużo zyskał serwis Wprost”, ale nie dogonił witryny „Newsweeka”, która też osiągnęła gwałtowny wzrost.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dział sportowy portalu TVP.pl w czerwcu br. odwiedziło 2,01 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim prawie 28 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony średnio przez 16 minut i 10 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna znalazła się na czwartym miejscu wśród serwisów sportowych, wyraźnie ustępując sekcjom sportowym portali Onet.pl i WP.pl oraz należącemu do Grupy Gazeta.pl (Agora) serwisowi Sport.pl. Wyprzedziła za to dział sportowy Interii.

Sekcja sportowa Onetu miała 4,87 mln użytkowników, z których każdy spędził na niej przeciętnie 61 minut i 20 sekund. Zanotowała też 111 mln odsłon, o 4,4 mln mniej niż dział sportowy WP.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-czerwcu-2014-roku ##

Dział sportowy TVP.pl zanotował ogromne wzrosty odwiedzalności w skali miesiąca i roku. W maju br. miał bowiem jedynie 363,3 tys. użytkowników i 4,3 mln odsłon, a w czerwcu ub.r. - 393,5 tys. użytkowników i 4,2 mln odsłon. To o cztery-sześć razy mniej niż w czerwcu br. Z kolei średni czas przypadający na użytkownika wzrósł z 12:03-12:35 minuty do 16:10.

Rekordowa popularność stron sportowych TVP.pl wynika oczywiście z piłkarskich mistrzostw świata. Serwis jako jedyna polska witryna udostępniał legalnie transmisje wszystkich meczów oraz wiele dodatkowych informacji i multimediów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-stracila-na-mundialu ##

Sekcje sportowe Onetu i WP.pl zanotowały po 20-30 proc. więcej użytkowników niż rok i miesiąc wcześniej. O ile strony Onetu w skali roku straciły 14 mln odsłon (11,2 proc. w dół), o tyle strony WP zyskały ich 13,1 mln (12,8 proc. w górę).

Za to na sportowym Onecie czas przypadający na przeciętnego odwiedzającego mocno wzrósł (do 61:20 minuty z 41:28 i 53:32 minuty), natomiast na Wirtualnej Polsce - nieznacznie zmalał.

Na drugiej stronie wyniki Sport.pl i sekcji sportowej Interii oraz serwisów „Wprost” i „Newsweeka”

Sport.pl osiągnął procentowo największe wzrosty wśród stron sportowych - w czerwcu br. miał o ok. 45 proc. więcej odwiedzających niż miesiąc i rok wcześniej oraz o 37-45 proc. odsłon więcej. Przy czym czas przypadający na przeciętnego użytkownika zmalał.

Za to sekcja sportowa Interii w skali roku zanotowała nieznaczne spadki: o 1,2 proc. odwiedzających i 4,2 proc. mniej odsłon oraz 3,6 proc. krótszy średni czas na użytkownika.

W połowie czerwca w efekcie publikacji „Wprost” wybuchła tzw. afera podsłuchowa, przynosząc tygodnikowi rekordowe wyniki sprzedaży (zobacz szczegóły). Zyskał również serwis internetowy pisma, przy czym wzrost jego popularności był niższy.

W czerwcu Wprost.pl odwiedziło 916,9 tys. internautów (real users), o 278,9 tys. więcej niż miesiąc wcześniej (to wzrost o 43,7 proc.) i o 125,6 tys. więcej niż rok wcześniej (15,9 proc. w górę). Serwis przekroczył poziom 900 tys. odwiedzających pierwszy raz od kwietnia ub.r.

Od wyników za maj Wprost.pl nie jest już objęty w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim internauci.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wprost-z-ogromnym-wzrostem-sprzedazy-wyprzedzil-w-sieci-i-do-rzeczy ##

Mimo dużego wzrostu serwisowi „Wprost” nie udało się zbliżyć pod względem zasięgu do witryny „Newsweka”, którą w czerwcu br. odwiedziło rekordowe 1,93 mln internautów, o 753,7 tys. więcej niż w maju br. (63,8 proc. w górę) i aż o 1,24 mln więcej niż w czerwcu ub.r. (180,6 proc. w górę).

Newswek.pl zanotował w czerwcu br. 11,99 mln odsłon, wobec 9,62 mln miesiąc wcześniej i 4,42 mln rok wcześniej, a przeciętny użytkownik spędził w nim 8 minut i 8 sekund (w maju br. było to 9:16 minuty, a w czerwcu ub.r. - 5:28 minuty).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serwis-newsweek-pl-stawia-na-kupony-rabatowe ##

Serwisy pozostałych tygodników opinii nie zanotowały w czerwcu znaczących zmian odwiedzalności. Ich wyniki szczegółowo analizowaliśmy półtora miesiąca temu, według danych z kwietnia br. (przeczytaj tę analizę).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online