Dział sportowy portalu TVP.pl w czerwcu br. odwiedziło 2,01 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim prawie 28 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony średnio przez 16 minut i 10 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna znalazła się na czwartym miejscu wśród serwisów sportowych, wyraźnie ustępując sekcjom sportowym portali Onet.pl i WP.pl oraz należącemu do Grupy Gazeta.pl (Agora) serwisowi Sport.pl. Wyprzedziła za to dział sportowy Interii.
Sekcja sportowa Onetu miała 4,87 mln użytkowników, z których każdy spędził na niej przeciętnie 61 minut i 20 sekund. Zanotowała też 111 mln odsłon, o 4,4 mln mniej niż dział sportowy WP.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-czerwcu-2014-roku ##
Dział sportowy TVP.pl zanotował ogromne wzrosty odwiedzalności w skali miesiąca i roku. W maju br. miał bowiem jedynie 363,3 tys. użytkowników i 4,3 mln odsłon, a w czerwcu ub.r. - 393,5 tys. użytkowników i 4,2 mln odsłon. To o cztery-sześć razy mniej niż w czerwcu br. Z kolei średni czas przypadający na użytkownika wzrósł z 12:03-12:35 minuty do 16:10.

Rekordowa popularność stron sportowych TVP.pl wynika oczywiście z piłkarskich mistrzostw świata. Serwis jako jedyna polska witryna udostępniał legalnie transmisje wszystkich meczów oraz wiele dodatkowych informacji i multimediów.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-stracila-na-mundialu ##
Sekcje sportowe Onetu i WP.pl zanotowały po 20-30 proc. więcej użytkowników niż rok i miesiąc wcześniej. O ile strony Onetu w skali roku straciły 14 mln odsłon (11,2 proc. w dół), o tyle strony WP zyskały ich 13,1 mln (12,8 proc. w górę).
Za to na sportowym Onecie czas przypadający na przeciętnego odwiedzającego mocno wzrósł (do 61:20 minuty z 41:28 i 53:32 minuty), natomiast na Wirtualnej Polsce - nieznacznie zmalał.
Na drugiej stronie wyniki Sport.pl i sekcji sportowej Interii oraz serwisów „Wprost” i „Newsweeka”

Sport.pl osiągnął procentowo największe wzrosty wśród stron sportowych - w czerwcu br. miał o ok. 45 proc. więcej odwiedzających niż miesiąc i rok wcześniej oraz o 37-45 proc. odsłon więcej. Przy czym czas przypadający na przeciętnego użytkownika zmalał.
Za to sekcja sportowa Interii w skali roku zanotowała nieznaczne spadki: o 1,2 proc. odwiedzających i 4,2 proc. mniej odsłon oraz 3,6 proc. krótszy średni czas na użytkownika.
W połowie czerwca w efekcie publikacji „Wprost” wybuchła tzw. afera podsłuchowa, przynosząc tygodnikowi rekordowe wyniki sprzedaży (zobacz szczegóły). Zyskał również serwis internetowy pisma, przy czym wzrost jego popularności był niższy.
W czerwcu Wprost.pl odwiedziło 916,9 tys. internautów (real users), o 278,9 tys. więcej niż miesiąc wcześniej (to wzrost o 43,7 proc.) i o 125,6 tys. więcej niż rok wcześniej (15,9 proc. w górę). Serwis przekroczył poziom 900 tys. odwiedzających pierwszy raz od kwietnia ub.r.

Od wyników za maj Wprost.pl nie jest już objęty w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim internauci.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wprost-z-ogromnym-wzrostem-sprzedazy-wyprzedzil-w-sieci-i-do-rzeczy ##
Mimo dużego wzrostu serwisowi „Wprost” nie udało się zbliżyć pod względem zasięgu do witryny „Newsweka”, którą w czerwcu br. odwiedziło rekordowe 1,93 mln internautów, o 753,7 tys. więcej niż w maju br. (63,8 proc. w górę) i aż o 1,24 mln więcej niż w czerwcu ub.r. (180,6 proc. w górę).
Newswek.pl zanotował w czerwcu br. 11,99 mln odsłon, wobec 9,62 mln miesiąc wcześniej i 4,42 mln rok wcześniej, a przeciętny użytkownik spędził w nim 8 minut i 8 sekund (w maju br. było to 9:16 minuty, a w czerwcu ub.r. - 5:28 minuty).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serwis-newsweek-pl-stawia-na-kupony-rabatowe ##
Serwisy pozostałych tygodników opinii nie zanotowały w czerwcu znaczących zmian odwiedzalności. Ich wyniki szczegółowo analizowaliśmy półtora miesiąca temu, według danych z kwietnia br. (przeczytaj tę analizę).











