Serwisy z memami dalej tracą. Liderem Demotywatory przed Kwejkiem, mocno w dół Bezuzyteczna i Pudelekx (TOP15)

Wśród witryn ze śmiesznymi multimediami i ciekawostkami najwięcej użytkowników mają niezmiennie Demotywatory.pl i Kwejk.pl. Natomiast najwięcej czasu internauci spędzili średnio na stronach Jbzdy.pl i Joeminster.org. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały Bezuzyteczna.pl i Pudelekx.pl, a spore wzrosty - Podaj.to i Mistrzowie.org.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Serwisy z memami dalej tracą. Liderem Demotywatory przed Kwejkiem, mocno w dół Bezuzyteczna i Pudelekx (TOP15)

W październiku br. Demotywatory.pl odwiedziło 2,63 mln realnych użytkowników (czyli 9,59 proc. wszystkich polskich internautów). Wykonali oni na stronie 90,25 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 48 minut i 50 sekund (48:50) - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna jest liderem wśród stron ze śmiesznymi multimediami i ciekawostkami, ale tylko pod względem liczby użytkowników. Zajmujący drugie miejsce Kwejk.pl przy 1,97 mln odwiedzających zanotował 143,84 mln odsłon oraz godzinę i 10:07 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika. Natomiast Joemonster.org (Grupa Demotywatory) odwiedziło 1,39 mln internautów, którzy wykonali na stronie 94,43 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie godzinę i 25:25 minuty.

Z kolei z serwisu Jbzdy.pl (Grupa Kwejk) użytkownik korzystał przeciętnie przez dwie godziny i 4:10 minuty, a z Wiocha.pl - przez godzinę i 23:43 minuty.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-google-i-ceneo-mocno-w-gore-instagram-i-snapchat-w-dol-gemius-pbi-z-pazdziernika ##

W zestawieniu znalazły się po trzy witryny z Grupy Kwejk (oprócz Kwejk.pl i Jbzdy.pl także Sadistic.pl) oraz Grupy Demotywatory (Demotywatory.pl, Joemonster.org i Mistrzowie.org). Z kolei do największych wydawców stron z treściami należą tylko dwa serwisy: Pudekekx.pl (Grupa Wirtualna Polska) i Fishki.pl (Grupa Interia).

W rankingu są też witryny Podaj.to i Repostuj.pl, które są oparte nie tylko na grafikach i wideo pokazujących śmieszne, niesamowite i skandaliczne sytuacje, lecz także towarzyszących im krótkich opisach.

Tylko na komputerach Demotywatory.pl wyprzedziły Kwejk.pl zarówno pod względem liczby użytkowników (1,69 mln wobec 1,19 mln), jak też liczby odsłon (70,61 mln wobec 60,65 mln) oraz średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (godzina i 5:33 minuty wobec 53:50 minuty).

Na Jbzdy.pl przeciętny użytkownik spędził godzinę i 39:40 minuty, na Joemonster.org - godzinę i 35:52 minuty, a na Wiocha.pl - godzinę i 5:51 minuty.

Z kolei w internecie mobilnym Kwejk.pl przy nieco wyższej liczbie użytkowników od Demotywatory.pl (1,25 mln wobec 1,06 mln) zanotował ponad cztery razy więcej odsłon (83,19 mln wobec 19,64 mln) i prawie czterokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (59:21 minuty wobec 16:38 minuty).

Jbzdy.pl odwiedziło 562,8 tys. internautów, którzy wykonali 43,06 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio godzinę i 33:40 minuty, a Wiocha.pl miała 523,9 tys. użytkowników, 31,34 mln odsłon oraz godzinę i 17:15 minuty przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei Podaj.to przy 609,6 tys. odwiedzających zanotował tylko 4,86 mln odsłon i 6:10 minuty średniego czasu korzystania, a Pudelekx.pl przy 454,8 tys. użytkowników miał 3,05 mln odsłon i 4:36 minuty średniego czasu korzystania.

Demotywatory.pl zanotowały w skali roku spadek zasięgu o 0,57 pkt proc. (czyli 5,6 proc.), a Kwejk.pl - o 1,31 pkt proc. (15,4 proc.). Obie witryny mocno straciły na popularności od szczytowego okresu w latach 2011-2012, kiedy miały miesięcznie 4-5 mln użytkowników, co przekładało się na ok. 20-25 proc. zasięgu. Od 2015 roku notują zazwyczaj ok. 2-2,5 mln odwiedzających i ok. 10 proc. zasięgu.

Jednocześnie liczba odsłon Demotywatorów z października ub.r. do października br. zmalała o 53,08 mln (czyli 37 proc.), a średni czas korzystania przez użytkownika - o 1:16 minuty (2,5 proc. w dół). Natomiast Kwejk zyskał 11,97 mln odsłon i 6:20 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 9,1 i 9,9 proc. w górę).

Joemonster.org zanotował spadek o 0,24 pkt proc. zasięgu i 26,54 mln odsłon (czyli o 4,5 i 21,9 proc.), natomiast Jeja.pl - o 0,42 pkt proc. zasięgu i 3,73 mln odsłon (8,7 i 23,9 proc. w dół).

Procentowo najwięcej straciły Pudekekx.pl (18,6 proc. zasięgu i 43,1 proc. odsłon), Wiocha.pl (22,7 proc. zasięgu), Bezuzyteczna.pl (22,3 proc. zasięgu i 74,5 proc. odsłon) oraz Fishki.pl (15,6 proc. zasięgu i 28,1 proc. odsłon).

Z drugiej strony Podaj.to zyskało 0,72 pkt proc. zasięgu i 4,22 mln odsłon (czyli 19,8 i 76,5 proc.), Mistrzowie.org - 0,35 pkt proc. zasięgu i 4,17 mln odsłon (to 15 i 29,3 proc. w górę). Natomiast Jbzdy.pl przy spadku zasięgu o 0,4 pkt proc. (czyli 10,6 proc.) zanotował wzrost liczby odsłon o 44,3 mln (101,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska