Sfinks Polska uruchamia serwis Smacznieiszybko.pl do zamawiania dań z sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia i Fabryka Pizzy

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia i Fabryka Pizzy, zamierza rozwijać sprzedaż poprzez zwiększanie liczby restauracji oraz rozwój w segmencie delivery. Firma uruchomiła też swój portal do zamawiania posiłków online - smacznieiszybko.pl, poprzez który oferowane są dania z sieci grupy Sfinks. Jednocześnie spółka przygotowuje się do wdrożenia centralnej obsługi zamówień w ramach wspólnego dla grupy call center.

km
km
Udostępnij artykuł:

- Jak pokazują zlecone przez nas badania, 74% klientów restauracji zamawia również dania z dowozem, a 66% wie dokładnie, z oferty jakiego lokalu chce skorzystać. Zależy nam, aby klienci naszych sieci, liczących ponad 170 lokali, mieli możliwość zamawiania swoich ulubionych i sprawdzonych dań bezpośrednio od nas. Dlatego, mimo iż nasza oferta jest dostępna w popularnych internetowych platformach sprzedaży dań online, zdecydowaliśmy się też na uruchomienie własnego portalu dedykowanego naszym markom. Kupując dania poprzez serwis smacznieiszybko.pl w ramach jednego zamówienia i w tym samym czasie można otrzymać dania z sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy czy Wook - powiedział Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Usługa działa w 23 miastach

Usługa delivery jest obecnie świadczona w 23 miastach z 46 restauracjami należących do Sfinks Polska. Liczba ta ma wzrosnąć do 56 lokali jeszcze w pierwszej połowie br.

Sfinks powiększa tradycyjną sieć pod szyldem Fabryka Pizzy - spółka uruchomiła już 4 takie restauracje, w tym 2 w I półroczu 2018 r. Na zaawansowanym etapie przygotowania jest lokalizacja tej sieci w Kołobrzegu. Ponadto, do końca marca 2021 r. Sfinks ma przejąć także pozostałych 11 lokali istniejących pod tą marką, dokonując zakupu spółki Fabryka Pizzy za cenę 8-10 mln zł.

Sfinks Polska rozwija też swoją flagową sieć Sphinx. W tym roku otwarto lokale pod tym szyldem na rynku w Bydgoszczy oraz w Mińsku Mazowieckim. Przygotowywane do otwarcia są 3 kolejne restauracje – w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu, przy al. Jana Pawła II w Warszawie oraz w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Na ten rok zaplanowane jest też zwiększenie dynamiki rozwoju sieci Chłopskie Jadło. Obecnie Sfinks finalizuje prace nad nową restauracją pod tą marką przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.

- Rozwój Chłopskiego Jadła będzie też powiązany z budową sieci Lepione & Pieczone, która będzie charakteryzowała się szybką obsługą w systemie fast casual dining oraz niższą ceną. Pierwszy lokal tej sieci będzie otwarty już w czerwcu w Łodzi - zapowiedział Cacek.

Zmiany w sieci Piwiarń Warka

Sfinks rozpoczął również prace nad uatrakcyjnianiem oferty w przejętej pod koniec 2017 r. sieci Piwiarnia Warki. Część pubów została włączona do systemu zakupów centralnych i wprowadziła nową ofertę przekąsek. Rozszerzono także współpracę z Grupą Żywiec, która będzie wyłącznym dostawcą piwa do sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook od końca października 2018 r. Spółka planuje też nowe otwarcia pubów Piwiarni Warka w modelu franczyzowym.

- Konsekwentnie realizujemy działania, które zaplanowaliśmy w naszej strategii rozwoju. Mimo iż sytuacja na rynku pracy i zmiany przepisów utrudniają funkcjonowanie na rynku gastronomicznym i zaburzyły czasowo pozytywny trend naszych wyników, postrzegamy te okoliczności jako szansę. Obecną sytuację na rynku nieruchomości i w branży gastronomicznej uważamy za okoliczności sprzyjające, by wejść w rolę konsolidatora. Akwizycje są jednym z filarów naszej strategii. Do roku 2022 chcemy zarządzać pond 400 lokalami i zamierzamy tego dokonać także w wyniku kolejnych przejęć - dodał Cacek.

Spółka Sfinks Polska w I kwartale 2018 r. wypracowała jednostkowe przychody w wysokości 40,34 mln zł, wobec 42,88 mln zł rok wcześniej. Zwiększyła przy tym rentowność brutto na sprzedaży z 10,8% w I kwartale 2017 r. do 12,1% w I kwartale 2018 r. Jednocześnie w porównywalnym okresie Sfinks odnotował poprawę wyniku netto o 307 tys. zł do (-)1,37 mln zł. EBITDA spółki w I kwartale 2018 r. osiągnęła wartość 1,8 mln zł, wobec blisko 2 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Grupa Sfinks Polska odnotowała w I kwartale br. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 41,65 mln zł, 1,7 mln zł EBITDA i (-)1,5 mln zł wyniku netto. W analogicznym okresie roku ubiegłego dane te wyniosły odpowiednio: 43,84 mln zł, 2,0 mln zł i (-)1,7 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele