Sfinks zapłaci Marcinowi Gortatowi 104 tys. zł za bezprawne reklamy

Spółka Sfinks Polska ma zapłacić koszykarzowi Marcinowi Gortatowi za wykorzystanie jego wizerunku w kampanii reklamowej sieci restauracji Sphinx już po wygaśnięciu odpowiedniej umowy - orzekł warszawski sąd apelacyjny.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Firma Sfinks Polska zyskała możliwość posługiwania się wizerunkiem Marcina Gortata w swoich działaniach marketingowych w 2008 roku, po tym jak została sponsorem klubu ŁKS Łódź, którego wychowankiem jest koszykarz. Kontrakt wygasł w sierpniu 2011 roku, jednak jesienią 2011 roku zaczęła się kampania restauracji Sphinx pod hasłem „Smak życia według Marcina Gortata”, w której wykorzystywano m.in. zdjęcia koszykarza z jego ojcem.

Gortat pozwał Sfinks Polska, domagając się 200 tys. zł odszkodowania dla siebie i 80 tys. zł zadośćuczynienia dla swojej fundacji MG13. Firma tłumaczyła się, że wykorzystanie wizerunku sportowca nie było celowe, tylko wyniknęło z zaniedbania i niedopatrzenia pracowników.

W ub.r. sąd pierwszej instancji przyznał Gortatowi 104 tys. zł odszkodowania, określając tę kwotę jako szacunkową wartość wynagrodzenia, które mógłby otrzymać koszykarz za udział w takiej akcji. We wtorek ten werdykt podtrzymał sąd apelacyjny.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"