Amerykańskie kablówki straciły w trzecim kwartale ponad 650 tys. abonentów

Najwięksi dostawcy płatnej telewizji w USA stracili 653 tys. abonentów w trzecim kwartale tego roku. Wśród nich są tacy operatorzy, jak Comcast, Charter i Cox.

ram
ram
Udostępnij artykuł:

Według danych firmy analitycznej Leichtman Research Group najwięksi dostawcy płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych, odpowiadający w sumie za 93 proc. rynku, mają obecnie ok. 77 mln abonentów. Dla porównania, strata w trzecim kwartale 2021 r. jest znacznie większa niż rok wcześniej, gdy w analogicznym okresie odpływ sięgnął ok. 90 tys. subskrybentów netto.

Siedmiu największych operatorów telewizji kablowej w Stanach Zjednoczonych zakończyło trzeci kwartał br. z liczbą 41,9 mln abonentów, podczas gdy inne tradycyjne usługi płatnej telewizji miały ponad 27,5 mln abonentów. Natomiast dystrybutorzy vMVPD (czyli wirtualnych międzykanałowych programów wideo, jak np. telewizyjne platformy streamingowe stanowiące połączenie telewizji na żywo i na żądanie) mieli 7,5 mln abonentów, i tylko oni zyskali rok do roku - w ciągu ostatnich 12 miesięcy udało im się pozyskać ok. 680 tys. nowych abonentów.

Najwięksi dostawcy ze stratą

Telewizje kablowe ucierpiały najmocniej, a operatorzy tacy jak Comcast, Charter i Cox stracili łącznie 700,5 tys. abonentów w trzecim kwartale br., w porównaniu do utraty ok. 380 tys. osób w analogicznym okresie rok wcześniej.

Inne tradycyjne usługi płatnej telewizji odnotowały stratę netto w wysokości ok. 635 tys. abonentów w trzecim kwartale 2021 r., w porównaniu ze stratą ok. 780 tys. abonentów rok wcześniej.

- Podczas gdy straty netto kablówek w tym kwartale wzrosły w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku, roczne straty netto były stosunkowo podobne do tych sprzed roku - komentuje Bruce Leichtman, prezes i główny analityk Leichtman Research Group, - W ciągu ostatniego roku najwięksi dostawcy płatnej telewizji w USA odnotowali stratę netto w wysokości ok. 5,1 mln abonentów, w porównaniu ze stratą ok. 4,82 mln w poprzednim roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?